8646orig.jpg

آینه جم ؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجتمع پتروشیمی جم واقع در شهرستان عسلویه بازدید کرد.

به گزارش آینه جم ، علی ربیعی صبح امروز به همراه شماری از معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار بوشهر، نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم و جمعی از مسئولان از مجتمع پتروشیمی جم متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی بازدید کرد.

۸ محصول جدید مجتمع پتروشیمی جم رونمایی شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم در مراسم رونمایی از هشت محصول جدید پتروشیمی جم با حضور وزیر کار گفت: این محصولات به همت و تلاش کارکنان و متخصصان داخلی پتروشیمی جم تولید شده که نه تنها نیازهای داخلی بلکه نیاز بازارهای جهانی را هم تأمین می‌کند.

سیدحسین میرافضلی افزود: گرید سپر خودرو، ظروف شفاف، بسته‌بندی نوشابه گازدار، الیاف، سه نوع درپوش، باک خودرو و لوله مشکی PE100 از محصولات جدید رونمایی شده در مجتمع پتروشیمی جم است.

وی افزود: تولید این محصولات جدید بیش از 80 میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد.

گفتنی است، محصولات اصلی این شرکت شامل اتیلن، پروپیلن، بوتادین، یک‌بوتن و انواع مختلف محصولات پلی‌اتیلن شامل پلی‌اتیلن سبک خطی و سنگین و پلی‌پروپیلن است. ظرفیت تولید این مجتمع یک میلیون و 320 هزار تن اتیلن و 305 هزار تن پروپیلن، 110 هزار تن بوتاداین و 100 هزار تن یک بوتاداین است.

شرکت پتروشیمی جم بزرگترین مخزن صادرات اتیلن مایع با ظرفیت 29 هزار تن است و بخش عمده محصولات به کشورهای آسیایی و جنوب‌شرق آسیا و آسیای میانه صادر می‌شود.

لازم به ذکر است حجم سرمایه‌گذاری در این مجتمع 4 میلیارد دلار بوده است.

[کد خبر:AJ17566]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب