000000000000000000770694.jpg

آینه جم ، نشست هماهنگی توسعه شهرستان جم با حضور سکینه الماسی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، اعضای شورای اسلامی شهر جم و جمعی از نخبگان و فعالان اجتماعی شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آینه جم؛ سکینه الماسی عصر پنجشنبه در نشست هماهنگی توسعه شهرستان جم با حضور جمعی از نخبگان و فعالان اجتماعی و سیاسی شهرستان جم اظهار داشت: در چندماه اخیر که به عنوان خادم مردم در مجلس دهم آغاز به کار کرده‌ام گام‌های خوبی در راستای تعامل با وزارت نفت و مجموعه ادارات کل و استانداری برداشته شده است.

وی یکی از نقاط ضعف چهار شهرستان جنوبی استان را عدم تعامل سازنده با مرکز استان در سال‌های اخیر و کم‌بودن تعداد مدیران این مناطق در استانداری و ادارات کل مرکز استان یاد کرد.

الماسی بیان داشت: فعالان اجتماعی و سیاسی و همچنین نخبگان چهار شهرستان دیر، کنگان، عسلویه و جم سعی کنند برای توسعه بیشتر شهرستان‌های خود، یاری‌گر و همراه با نماینده مجلس باشند و سعی کنند با مشاوره‌های تخصصی و ارائه راهکارها زمینه‌ساز توسعه منطقه باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهادم این است در چهار شهرستان جنوبی استان، کارگروه‌های تخصصی توسط نخبگان در زمینه‌های گوناگون ایجاد و در نشست‌های ماهانه، مهم‌ترین نتایج جلسات را برای پیگیری ارائه دهند و قطعا با تمام توان در خدمت مردم هستم.

 وی ارتقای نیروهای انسانی دیر، کنگان، جم و عسلویه را از برنامه‌های خود عنوان کرد و بیان داشت: در زمینه مشکلات و مسائل، نیازمند است همه مسئولان ادارات و نخبگان در تعامل با نماینده مجلس باشند.

الماسی از پیگیری‌های خود برای راه‌های مواصلاتی خبر داد و گفت: جاده جم به فیروزآباد نیاز به اعتبارات ملی دارد و پیگیر این پروژه و راه مواصلاتی ریز به دژگاه و همچنین تقاطع ورودی‌های جم هستم.

وی گفت: در سه دهه اخیر رویکرد نفت در مناطق عملیاتی تولیدمحور بوده است اما اخیرا این رویکرد تغییر کرده و نفتی‌ها خود را ملزم به اجرای  مسئولیت‌های اجتماعی کرده‌اند.

الماسی نگاه خود را به وزارت نفت، تعاملی عنوان کرد و بیان داشت: پیگیر انجام پروژه‌هایی مهم توسط نفت در زمینه‌های گوناگون با برنامه پنج ساله هستم و در فرصت‌های آینده و با نتیجه‌گیری پیگیری‌ها، این موضوع را دقیق‌تر خدمت مردم اعلام خواهم کرد.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه ۵۱ درصد هدر رفت آب در شهر جم بسیار نگران‌کننده است گفت: با اجرای پروژه انتقال آب سیراف به جم، تا سال ۹۷ مشکل آب شرب شهرستان جم کاملا برطرف می‌شود.

الماسی با بیان اینکه با حضور وزیر کار و معاونین وی در منطقه نتایج خوبی حاصل شد گفت: اجرای پروژه احداث درمانگاه تامین اجتماعی دیر در مرحله تهیه نقشه است و در صورت حل مشکل کاربری زمین تامین اجتماعی جم، می‌توان پیگیر احداث آن بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در زمینه دانشکده فنی و مهندسی جم نیز پیشنهاد کرد که با اعتبارات شهرداری جم و یا از منابع دیگر، استارت کار زده شود؛ قطعا در ادامه اعتبارات خوبی برای پیشرفت پروژه جذب می‌کند.

الماسی در زمینه برداشته شدن دیوار شهرک‌های مسکونی جم نیز بیان داشت: بعد از مصاحبه‌های اخیر وزیر نفت و استاندار در این زمینه سوالاتی برای مردم ایجاد شده است.

وی افزود: گرچه نگاه نفت به شهرک‌سازی نیست اما برای شهرک‌های جم، برداشته‌شدن دیوارها فعلا امکان‌پذیر نیست، قطعا اگر اقدامی بخواهد انجام شود مصالح و منافع مردم نیز لحاظ می‌شود؛ به نظر می‌رسد این اقدام در آینده نزدیک انجام نمی‌شود.

بر اساس گزارش آینه جم، در ابتدای نشست نخبگان و فعالان اجتماعی و سیاسی جم و همچنین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر جم دیدگاه‌های خود در زمینه مسائل و مشکلات شهرستان جم مطرح کردند.

این خبر در حال تکمیل ...

http://s8.picofile.com/file/8270684292/DSC_0694.jpg

http://s9.picofile.com/file/8270684318/DSC_0696.jpg

http://s9.picofile.com/file/8270684342/DSC_0697.jpg

http://s9.picofile.com/file/8270684376/DSC_0698.jpg

http://s9.picofile.com/file/8270684384/DSC_0700.jpg

http://s8.picofile.com/file/8270684400/DSC_0708.jpg

http://s8.picofile.com/file/8270684418/DSC_0712.jpg

http://s9.picofile.com/file/8270684442/DSC_0743.jpg

[کد خبر:AJ18505]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم

کانال تلگرامی پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم