0656215_5067.jpg

آینه جم؛ مدیر سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: از ابتدای تاسیس منطقه ویژه پارس تا به امروز حدود ٦٥٠ میلیارد تومان صرف زیرساخت‌هایی برای توسعه بخش‎های فرهنگی، اجتماعی در شهرستان‌های بوشهر شده است.

به گزارش آینه جم؛ مهدی یوسفی در یک نشست خبری اعلام کرد: اکنون ٦١ هزار نیروی انسانی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کار می کنند که از این تعداد ١٠ هزار نفر در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، ٢٠ هزار نفر در مجتمع‌های پتروشیمی و ٣١ هزار نفر نیز در دیگر بخش‌ها فعال هستند.

وی ادامه داد: از ٣١ هزار نفر شاغل در دیگر بخش‌ها، ٣٠ درصد بومی استان بوشهر هستند که بر اساس هدف‌گذاری صورت‌ گرفته این رقم را به ٥٠ درصد خواهیم رساند و برای تحقق این هدف دو تفاهم‌نامه آموزشی با سازمان فنی و حرفه‌ای امضا کرده‌ایم که اکنون اجرایی شده است.
سرمایه‌گذاری ١١ هزار میلیارد تومانی
وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها مجموعه پالایشی سیراف است که روزانه ٤٨٠ هزار بشکه میعانات گازی را به نفتا تبدیل خواهد کرد، مجتمع پتروپالایشی کنگان برای جداسازی اتان از فاز ١٢ از دیگر طرح‎ها به شمار می آید و انتظار می رود در مجموع در این ٢ طرح چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود.
یوسفی با اشاره به سرمایه گذاری‌های محقق شده در پروژه‌های متفرقه منطقه در سال ٩٤ و ٩٥ تأکید کرد: یکی از سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی فاصله گرفتن از خام‌فروشی و عرضه محصولاتی است که ارزش افزوده کمی دارند. قیمت‎های گاز و میعانات گازی زیاد بالا نیست و محصولات پتروشیمی هم جزو محصولات میانی به شمار می‎روند و ارزش افزوده بالایی ندارند، به همین دلیل ما در منطقه بیش از یکهزار هکتار زمین را به طرح‌هایی اختصاص داده‌ایم که محصولات پتروشیمی را به محصولات پایین‌دست تبدیل می‌کند.
وی افزود: در این حوزه ١١ طرح پذیرفته و واگذاری زمین انجام و عملیات اجرایی برخی از آنها نیز آغاز شده است که ١١ هزار میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.
کاهش گازهای مشعل و کاهش آلودگی زیست محیطی
مدیر سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس گفت: در ١٠ فاز نخست منطقه ویژه پارس جنوبی در سال ٨٧ در طول یک هفته، ٥٦ میلیون مترمکعب گاز در مشعل‌ها سوزانده می شد و این رقم در سال ٩٣ حدود ١٠ میلیون مترمکعب و در سال ٩٤ به کمتر از هشت میلیون مترمکعب رسید و در سال ٩٥ این رقم اکنون به کمتر از پنج میلیون مترمکعب رسیده است.
یوسفی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ١٠ فاز نخست پرونده مطلوبی داشته است و  ابلاغیه وزیر نفت درباره تشکیل کمیته عالی محیط‌ زیست را دریافت کرده‎ایم که اعضای آن از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و پتروشیمی‎ها هستند، اصلاحات و برنامه‌های آن‌ها را به‎طور دائم در کمیته مرور و موفقیت‌های آنها ثبت و کنترل می‌شود.
وی یادآور شد: حجم سوزاندن گازهای مشعل در فازهای ١٥ و ١٦ اکنون کاهش یافته است.
یوسفی ادامه داد: پارسال موفق شدیم انبارهای مکانیزه گوگرد با ظرفیت ١٢٠ هزار تن را در پایانه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس راه اندازی کنیم و اکنون دیگر گوگرد با کامیون جا‎به‎جا نمی‎شود.
صادرات ٩ میلیارد دلاری در ٧ ماه گذشته امسال
مدیر سازمان منطقه ویژه پارس گفت: در هفت ماه گذشته حدود ٢٠ میلیون تن کالا به ارزش ٩ میلیارد دلار از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صادر کرده‎ایم که به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه پارسال ٣٧ درصد و از نظر ارزش نیز ١٩ درصد رشد نشان می‎دهد.
وی ادامه داد: کل صادرات سال ٩٣، ٢١ میلیون تن بوده و امسال در هفت ماه گذشته به حدود ٢٠ میلیون تن رسیده‌ایم، این رقم پارسال حدود ٢٤,٥ میلیون تن بود.
یوسفی تاکید کرد: در هفت ماه امسال شاهد رشد ٦٥ درصدی در افزایش صادرات میعانات گازی بوده ایم و در زمینه صادرات کالاهای غیر نفتی نیز شاهد افزایش ١٨ درصدی بودیم.
مدیر سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس گفت: برای رفاه بیشتر مردم بومی منطقه، وزارت نفت تصمیم‎هایی از جمله فراهم کردن امکانات زیرساختی، اسکان برای کارکنان و ایجاد شهرک‌ها در داخل منطقه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گرفته است، همچنین برای کارکنان و خانواده‌های آنها در صدد توسعه زیرساخت‌های شهری هستیم.
مدیریت واحد در مواقع بحران
یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود در باره تمهیدات اندیشیده شده در زمینه مدیریت بحران گفت: در گذشته مدیریت واحدی در این حوزه وجود نداشت که با همکاری وزارت نفت و سازمان پدافند غیرعامل از ٢ ماه گذشته فرمانده ارشد و مدیرعامل HSE مشخص شد و اکنون کارها طبق روال پیش می رود.
وی به اقدام‎های انجام شده در زمینه مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: شناسایی مکان‌های پرریسک منطقه مانند پدافند غیرعامل و بحران ازسوی مشاور، تهیه دستورعمل مدیریت بحران و ابلاغ آن به شرکت‎ها، تعیین وظایف در سطح‌بندی‌ها و آماربرداری از تجهیزات و تشکیل یگان برای آنها، از جمله این اقدام‎ها به شمار می‎رود./شانا
 

بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 51
بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 50
بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 47

بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 41
بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 40
بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ويژه پارس 39
بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 38
بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 37
بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 36
بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 35
بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 33
بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 32

بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 25
بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 24
بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 23

بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 52
بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از منطقه ویژه پارس 45

 

 
[کد خبر:AJ19297]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+4 # بهلول 1395-09-04 18:39
زيرساختها در اين استان چيزي حدود صفر است وصدالبته در برخي شهرستانها زير صفر حالا اين ٦٥٠ مليارد چگونه هزينه شده خدا ميداند.اميدوارم حداقل يك چارم آمار ايشان در رابطه با كاهش فلرينگ واقعي باشد.حتي همين يك چهارم هم ميتواند به محيط زيست كمك شاياني كند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # جبار ابرشمي 1395-09-05 09:58
والله به خدا به قول بهلول ما كه زيرساختي نمي بينيم.اصلا يه شير پاك خورده اي لطف كنه بگه زيرساخت يعني چه.اين ازآبمون.اون از برقمون.اون ازبهداشت و درمان و بيمارستان و دوا دكترمون.اون از مدارس تخريبي و كانكسي و كپريمون.مرد حسابي داريم از تشنگي مي ميريم،يه مريضي ساده داشته باشي بايد تسليم عزرائيل بشي،بيكاري هم كه بيداد ميكنه،آلودگي هوا هم كه واويلا.بفرمايد چه زيرساختي ساختي؟؟؟؟؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب