81462857-6201418.jpg

آینه جم ابراهیم قیصری:- پخش زنده مسابقات یک تیم می‌تواند نقش مهمی برای دست‌یابی به موفقیت آن تیم داشته باشد ولی پارس جنوبی جم از این مهم بی‌بهره است و تاکنون اقدامی برای پخش مسابقات این تیم انجام نشده است.

حضور پارس جنوبی جم در لیگ یک فوتبال کشور سبب شور و شعف فراوانی در جنوب استان بوشهر شده است.

در مسابقات خانگی، طرفداران این تیم با سابقه از شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر و حتی از شهرستان‌های جنوبی استان فارس در ورزشگاه تختی جم جمع می‌شوند و با شور و حرارت، جوانان پارس جنوبی جم را حمایت می کنند.

حضور پارس جم در لیگ آزادگان سبب فرصت‌های فراوانی برای معرفی شهرستان جم، منطقه ویژه پارس جنوبی به عنوان حامی باشگاه و استان بوشهر فراهم کرده است و با توجه به حمایت‌های فراوان سازمان منطقه ویژه پارس بعید نیست که در آینده نزدیک این تیم لیگ برتری شود.

اما نکته‌ای که کمتر به آن پرداخته شده است، عدم پخش زنده مسابقات خانگی پارس جم است.

گرچه صدا و سیمای استان به شهرستان جم کم در کنداکتور برنامه‌هایش کم لطفی نداشته است اما می‌تواند با پخش زنده مسابقات خانگی پارس، حداقل دل جویی از مردمان این شهرستان دورافتاده از مرکز استان داشته باشد.

هم اکنون حدود نیمی از مسابقات لیگ آزادگان کشور در شبکه‌های استانی پخش زنده می‌شود و همزمان با پخش در شبکه استانی، در شبکه ورزش سیما نیز پخش زنده می‌شود و در بخش‌های مختلف خبری نیز بازتاب دارد.

پخش زنده مسابقات می تواند فرصتی بی‌بدیل برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه زرخیز و سرسبز جنوب کشور یعنی شهرستان جم و شهرستان‌های همسایه این شهرستان باشد.

یکی از ایرادات صدا و سیمای استان برای این موضوع، نبود فیبر نوری در این ورزشگاه است که بحمدالله اخیرا این ورزشگاه به فیبر نوری نیز مجهز شده است و حال نوبت صدا و سیما است که نگاهش همچون نگاه برخی مرکزنشینان به این تیم جنوبی نباشد و با پخش زنده مسابقات خانگی پارس جنوبی جم، فرصت‌های جدید برای خود و این تیم ایجاد کند.

پخش زنده مسابقات پارس جم در دستور کار قرار گیرد

رئیس کانون هواداران پارس جنوبی جم در گفت‌وگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: از ۱۷ مردادماه که اولین مسابقه با مس رفسنجان در شهر جم برگزار شد از سوی فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، هیئت فوتبال جم و کانون هواداران پارس جنوبی جم پیگیری پخش زنده مسابقات خانگی پارس انجام شد اما از همان ابتدا صداو سیمای استان تاکید داشت که یا باید دستگاه اس ان جی در جم باشد و یا ورزشگاه مجهز به کابل فیبر نوری شود تا امکان پخش زنده مهیا شود.

سید علی موسوی بیان داشت: اخیرا با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه ویژه پارس، ورزشگاه تختی جم به فیبر نوری متصل شده است.

وی گفت: متاسفانه علی‌رغم تجهیز ورزشگاه به فیبر نوری، هنوز بازی‌های پارس جم توسط صدا و سیمای استان پخش زنده نمی‌شود و این کم کاری صداوسیمای استان نسبت به شهرستان جم و این نماینده استان در لیگ آزادگان دیده می شود.

موسوی بیان داشت: پخش زنده فرصتی برای شناسایی بیشتر پتانسیل های ورزشی شهرستان جم در کشور و همچنین سبب تشویق جوانان این شهرستان و همچنین فرصتی برای معرفی بیشتر منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: در هنگام مسابقات نشاط و شادابی خیلی زیادی بین اهالی شهرستان و همچنین طرفداران این تیم در منطقه خصوصا جوانان ایجاد می شود و جمعیت زیادی به ورزشگاه می‌کشاند و این می‌تواند جلوی خیلی از بزه‌کاری‌ها را بگیرد.

رئیس کانون هواداران پارس جنوبی جم با بیان اینکه فرماندار، معاون سیاسی فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، هیئت فوتبال فوتبال، کانون هواداران و منطقه ویژه پارس جنوبی خیلی پیگیری پخش زنده مسابقات خانگی پارس جم شده‌اند ولی متاسفانه مقامات صداوسیمای استان توجهی به این موضوع ندارند، افزود: امیدوارم از مسابقات بعدی پخش زنده در دستور کار قرار گیرد.

ورزشگاه تختی جم مجهز به فیبرنوری شده است

فرماندار جم در گفت‌وگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: موضوع پخش زنده مسابقات خانگی پارس جنوبی جم از برنامه‌های پیگیری وی بوده است و حتی یک جلسه نیز در فرمانداری با معاون فنی صداوسیما برگزار کرده است.

فتح‌الله نوروزی افزود: یکی از ایرادات صدا و سیما نبود فیبر نوری در ورزشگاه تختی جم بوده است که بحمدالله با پیگیری ها این مهم محقق شد.

وی ادامه داد: با توجه به تجهیز ورزشگاه به فیبر نوری، باید پیگیر باشیم تا پخش زنده مسابقات پارس جم که طرفداران فراوانی هم در سایر نقاط استان دارد از سر گرفته شود.

[کد خبر:AJ19337]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # جمي 1395-09-06 13:04
با عرض خسته نباشيد اميدواريم كه هرچه زودتر اين كم كاري برطرف شود،بعضي ها هم هستند كه بخاطر مشغله كاري نميتوانند بازي را تماشا كنند و اميد به اين دارند كه هر چه زودتر ايمن مشكل حل شود از مسئولان تقاضا داريم اين مشكل را پيگيري كنند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # شهروند جمی 1395-09-07 14:07
تازه من تو همین هفته گذشته که تیم جم مقابل تیم گل گهر برنه شد با دو گل متاسفانه تو خبر 20.45 دقیقه استان در خبر ورزشی انهم اخر اخبار گوینده فقط به برد اشاره کرد و خیلی جزیی انگار که تیمی از رده های اخر ی کشور دورافتاده و این درحالی بود که خبر های از تیمهای دسته چندمی استان انهم با چنان اب و تابی پخش میکرد که واقعا برای استان و صدا و سیمای ان تاسف خوردم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # فوتبالی 1395-09-07 15:11
رادیو بوشهر مسابقه رو گزارش می کنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # Reza Rahmani 1396-02-11 10:05
این شبکه رو نمیشه بهش گفت شبکه استانی.
شبکه شهرستان بوشهر و برازجون هست.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب