0000000000000000000000000000000000000000000002134794.jpg

آينه جم: پس از چندین ماه، شب گذشته پارس جنوبی یک آتش سوزی دیگر را تجربه کرد که خوشبختانه تلفاتی نداشت.

به گزارش « آينه جم»؛ ساعت 1:15 دقیقه بامداد یکشنبه در فاز 20،21 پارس جنوبی به دلیل نشتی یکی از پمپ ها، در برج دیمتانایزر (جداکننده گاز متان) افنجارر و آتش سوزی رخ داد.

بعد از انفجار گروههای امدادی به سمت پالایشگاه اعزام و ستاد مدیریت بحران در منطقه ویژه تشکیل شد تا اینکه با تلاش نیروهای امدادی و البته اتمام خوراک این برج گازی، آتش در ساعت 2:35 مهار شد.

این حادثه تلفاتی نداشت، هرچند 8 نفر مصدوم شدند که به گفته مدیرعامل منطقه ویژه پارس، عمدتا ناشی از دودگرفتگی بود و به صورت سرپایی درمان شدند.

البته در این حادثه برج دی متانایزر که آتش از آنجا شروع شده بود، کاملا تخریب شد.

مهدی یوسفی در گفت‌وگو با آينه جم اظهار داشت: ساعت یک و ۱۵ دقیقه شب گذشته شاهد وقوع آتش‌سوزی در فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی بودیم که با هماهنگی انجام‌شده بلافاصله نیروهای امدادی وارد عمل شدند.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه آتش به صورت کامل مهار شده است، خاطرنشان کرد: حریق بر اثر ‎نشتی برج متانایزر در فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی رخ داده بود.

فرمانده ارشد HSE، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس اضافه کرد: پس از وقوع آتش‌سوزی ستاد بحران منطقه ویژه پارس تشکیل جلسه داد و شاهد همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و شرکت‌های مستقر بودیم.

یوسفی با اشاره به حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی در این حادثه، بیان کرد: حریق بلافاصله تحت کنترل نیروهای آتش‌نشان درآمد و سپس به صورت کامل مهار شد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکید کرد: هفت نفر بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش دچار ناراحتی شدند که بلافاصله سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته است، افزود: پس از انجام عملیات خنک سازی آتش به طور کامل مهار شد.

[کد خبر:AJ19773]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب