2276171.jpg

آینه جم: مدیر طرح‌های مهندسی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از پیشرفت ۶۵ درصد خط لوله آبرسانی به جم خبر داد و گفت: این خط آبرسانی شهرهای جم، ریز و انارستان و همچنین ۷۹ روستا را پوشش می‌دهد.

به گزارش  آینه جم: حمید قاسمی ده‌چشمه عصر شنبه در بازدید از روند اجرای طرح آبرسانی به جم اظهار داشت: طرح شیرین‌سازی و انتقال آب دریا به شهرستان جم یکی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت نفت است که سازمان منطقه ویژه پارس با یاری مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز  شرکت ملی نفت ایران، عزمی راسخ برای تکمیل و تسریع در اجرای این پروژه دارد.

وی اضافه کرد: این پروژه دارای دو بخش شامل تاسیسات آبشیرین‌کن و خط لوله انتقال آب است که بخشی از پروژه اجرا شده است و بخش تاسیسات آبشیرین‌کن نیز با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

قاسمی ده‌چشمه بیان کرد: اجرای تاسیسات آبشیرین‌کن نیز به صورت قرارداد B.O.O.(ساخت، تملک و بهره‌برداری) با مشارکت وزارت نیرو  اجرا می‌شود که سرمایه اولیه را بخش خصوصی تامین می‌کند و آب تولیدی با تعرفه تعیین شده از سرمایه‌گذار خریداری می‌شود.

مدیر طرح‌های مهندسی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه اعتبار اولیه این پروژه ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت خط انتقال، هم‌اکنون اعتبارات این پروژه به هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی اجرای خط لوله آبرسانی به شهرستان جم، افزود: شبکه اصلی این خط آبرسانی دارای ۳۰ کیلومتر طول است و با شبکه‌های داخلی به ۵۲ کیلومتر می‌رسد. پنج ایستگاه پمپاژ  و ۵۸ هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب و ۷ سایت بهره برداری نیز برای این خط آبرسانی طراحی شده است.

قاسمی ده‌چشمه ادامه داد: ظرفیت آبرسانی این خط لوله ۵۹۷ لیتر بر ثانیه است و شهرهای جم، ریز و انارستان و همچنین ۷۹ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد و آبرسانی به شهرک‌های وزارت نفت نیز از طریق این خط انجام می‌شود. در مجموع ۱۲۰ هزار نفر از این خط آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.

[کد خبر:AJ19886]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب