2970629.jpg

«آینه جم»در آخرین بازی از هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور، مسابقه فوتبال دو تیم پارس جنوبی جم و تراکتورسازی تبریز ساعت ۱۵ روز شنبه در ورزشگاه تختی شهر جم برگزار می‌شود.

به گزارش«آینه جم»تیم فوتبال پارس جنوبی از تیم‌های نوپای فوتبال کشور است که پله‌های پیشرفت را خیلی زود پیمود و با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب توانست لیگ‌های مختلف را پشت سر هم طی کند و به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کرد و سال قبل به عنوان شگفتی مسابقات توانست نتایج دور از انتظاری را کسب کند و امسال نیز در جایگاه ششم جدول قرار دارد.

در سمت مقابل تیم تراکتورسازی تبریز از تیم‌های ریشه‌دار فوتبال کشور است که در سال‌های اخیر و به دنبال حضور مجدد در لیگ برتر همواره یکی از تیم‌های مدعی بوده است و گاها تا قهرمانی مسابقات لیگ برتر فاصله بسیار کمی داشته است ولی هنوز به این مهم دست نیافته است.

تقابل دارا و ندار

هرچند تیم پارس جنوبی جم به نوعی از تیم‌های زیرمجموعه وزارت نفت محسوب می‌شود ولی تاکنون آنگونه که باید مورد حمایت قرار نگرفته است و این تیم برای تامین پرداختی بازیکنان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.

تنها نماینده استان بوشهر در لیگ برتر فوتبال کشور در استان نیز با بی‌مهریی‌های روبرو بوده است و مسئولان استان که هزینه‌هایی را برای دیگر تیم‌های استان در رده‌های پائین‌تر متحمل می‌شوند، تاکنون حمایت خاصی از پارس جم نداشته‌اند.

وضعیت مالی باشگاه پارس جنوبی جم و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان باعث شده بود تا بازیکنان این تیم دست به اعتصاب بزنند و این اعتصاب بعد از دو روز با وعده مسئولان و مدیریت باشگاه شکسته شد و تمرینات از سر گرفته شد.

در سمت مقابل تیم تراکتورسازی تبریز مشکلات کمتری دارد و در ابتدای فصل با توان مالی بالا توانست ستاره‌های متعددی را جذب تیم کند و اکنون کاپیتان‌های تیم ملی در این تیم هستند و علاوه بر آن بازیکنان داخلی و خارجی متعددی را در اختیار دارد.

تراکتورسازی که بازی‌های خوبی را از خود ارائه کرده است در مسابقه فردا مقابل پارس جنوبی جم برای کسب هر سه امتیاز وارد مسابقه می شود تا از کورس بالای جدول عقب نیفتد و بتواند موقتا جایگاه سومی پرسپولیس را از آن خود کند.

بخشی از مطالبات بازیکنان پارس پرداخت می‌شود

در این وضعیت مسئولان منطقه ویژه پارس به عنوان متولی و مدیریت باشگاه در تلاش گسترده برای تامین مطالبات بازیکنان هستند و حالا خبر می‌رسد که بخشی از مطالبات بازیکنان به زودی پرداخت می‌شود.

بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات و مسائل مالی این باشگاه اظهار داشت: این مشکلات تنها مربوط به تیم ما نیست و بسیاری از تیم‌های لیگ برتر مشکل دارند و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود مشکلات را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه بازیکنان نیز حق دارند که مطالباتشان را دریافت کنند، تصریح کرد: مدیرعامل جدید منطقه حمایت خوبی از تیم داشته است و تزریق پول به تیم پارس جنوبی را در دستور کار خودش قرار داده است تا مطالبات بازیکنان و کادر فنی پرداخت شود.

مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی گفت: مبلغی به حساب باشگاه پول آمده و قرار است مابقی این پول نیز طی روزهای آینده پرداخت شود تا بتوانیم قبل از بازی با پرسپولیس دریافتی اعضای تیم را به ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش دهیم.

وی افزود: با وفاق و همدلی که نزد بازیکنان و کادرفنی وجود دارد، می‌توانیم بازی‌های خوبمان مقابل پیکان و ذوب‌اهن را جلوی تراکتورسازی نیز ادامه دهیم و نتیجه ای خوب به‌دست آوریم.

رضاییان تصریح کرد: امیدوارم هواداران هم مثل همیشه در بازی روز شنبه یار و یاور ما باشند تا با حمایت آنها روز خوبی را برای فوتبال استان بوشهر و به خصوص شهرستان جم رقم بزنیم.

پارس جم دنبال هر سه امتیاز

هرچند به گفته مهدی تارتار سرمربی پارس جنوبی جم، این تیم برای ادامه حضور در لیگ برتر بسته شده است و هدف‌گذاری این تیم کسب قهرمانی نبوده است ولی وضعیت این تیم در جدول نشان می‌دهد که می‌تواند برای کسب سهمیه آسیا امیدوار باشد.

کسب برد در مسابقه مقابل تیم تراکتورسازی تبریز می‌تواند علاوه بر اینکه امتیازات تیم پارس جم را افزایش دهد،‌ سه امتیاز را از تیم تراکتورسازی بگیرد که از مدعیان کسب سهمیه آسیایی است و این موضوع بر حساسیت مسابقه می‌افزاید.

سرمربی پارس جنوبی جم به خبرنگار مهر گفت: از همه توان و ظرفیت خود برای کسب پیروزی در مسابقه مقابل تراکتورسازی تبریز استفاده خواهیم کرد و تلاش می کنیم تا به هر سه امتیاز مسابقه دست یابیم.

مهدی تارتار اضافه کرد: برای این مسابقه به حمایت گسترده هوادارانمان نیاز داریم و امیدواریم ورزشگاه را پر کنند تا با حمایت پرشور آنها بتوانیم به هدف مورد نظر یعنی کسب پیروزی برسیم.

تراکتورسازی برای بردن می‌جنگد

تیم تراکتورسازی نیز مدعی قهرمانی در لیگ برتر است و علی‌رغم نتایج خوبی که در خانه می‌گیرد، در بیرون از خانه نیز دنبال پیروزی است تا از صف مدعیان قهرمانی که امسال پرتعدادتر هم شده‌اند عقب نیفتد.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در نشست خبری پیش از مسابقه گفت: مقابل پارس جنوبی یکی از سخت‌ترین بازی‌ها را در پیش داریم و تلاش داریم که روند خود را ادامه دهیم. بازی با پارس جنوبی جم و پرسپولیس فرقی برای ما ندارد و برای اینکه مدعی باقی بمانیم باید با دست پر از این بازی برگردیم.

محمد تقوی ادامه داد: هیچ تیمی برای مساوی به میدان نمی‌رود و ما هم برای اینکه مدعی باشیم باید پیروز شویم و اگر نتوانیم در این بازی‌ها پیروز شویم نباید به قهرمانی فکر کنیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز اضافه کرد: بازی دفاعی نخواهیم کرد و تلاش می‌کنیم که بازی را کنترل کنیم. توانایی باز کردن دروازه هر تیمی را داریم و در بازی مقابل پارس جم هم برای بردن به میدان می‌رویم.

نقش تعیین کننده هوادران هر دو تیم

هر دو تیم پارس جنوبی جم و تراکتورسازی تبریز دارای هواداران پرشوری هستند که چه در مسابقات داخل خانه و چه در مسابقات بیرون از خانه تیم خود را تنها نمی‌گذارند و به آنها کمک می‌کنند.

هواداران پارس جنوبی جم که از نقاط مختلف استان‌های بوشهر، هرمزگان و فارس خود را به ورزشگاه جم می‌رسانند همواره به عنوان یار دوازدهم تیم باعث ایجاد جوی خوب به نفع پارسی‌ها می‌شوند و پارس جم به کمک هواداران توانسته نتایج خوبی را در خانه کسب کند.

در مقابل هواداران تیم تبریزی نیز علاوه بر تبریز، در دیگر نقاط کشور نیز همواره همراه تیم خود بوده‌اند و تراکتورسازی در هیچ شهری غریب نبوده است و در مسابقه با پارس جم نیز حضوری گسترده خواهند داشت.

مسابقه ۶ امتیازی

پارس جم با ۱۹ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و تیم تراکتورسازی تبریز با ۲۳ امتیاز در رده چهارم جدول است. نزدیکی امتیاز و جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر بر حساسیت‌های این مسابقه می‌افزاید.

دو تیم نمی‌خواهند در این مسابقه امتیازی از دست دهند و همه توان خود را برای کسب هر سه امتیاز مسابقه به کار می‌گیرند تا علاوه بر کسب امتیاز بیشتر، بتوانند خود را در جدول رده‌بندی بالاتر بکشند.

[کد خبر:AJ26619]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب