00000000000000000000000000000000000565676776_966.jpg

 

 

آینه جم: براساس اعلام سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، از روز شنبه، محدودیت های سراسری در شهرهای قرمز و نارنجی به مدت 10 اعمال خواهد شد.

به گزارش آینه جم؛ البته باید گفت که محدودیت های کرونایی قرمز و نارنجی، قبلا تصویب شده بود و مصوبه جدیدی نیست. تنها اتفاقی که افتاده این است که با اهمال ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایام نوروز، وضعیت کشور بغرنج شد و حالا همان محدودیت هایی که قبلا تصویب شده بودند، مصداق پیدا کرده اند. 

از این رو، تعیین زمان 10 روزه نیز بیشتر بار روانی دارد چرا که طبق مصوبات قبلی، محدودیت ها بر اساس رنگ و بدون بازه زمانی لازم الاجرا هستند.

به هر روی، ستاد کرونا این بار هم زیر بار قرنطینه نرفته و به همان مصوبات قبلی اش، عدد 10 را اضافه کرده است!

به عبارت دیگر، حتی اگر این 10 روز را با تبلیغات فراوان اعلام نمی کردند، قاعدتاً باید طبق مصوبات پیشین، همین محدودیت ها اعمال می شود.

نکته دیگر ان که این محدودیت ها که قبلاً هم در شهرهای نارنجی و قرمز لازمالاجرا بودند، عملا ضمانت اجرایی نداشتند و در شرایط پیشین، شاهد فعالیت اصنافی بودیم که در وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع الفعالیت بودند و هیچ مرجع قانونی مانع کارشان نبود.

همچنین در برخی ادارات شاهد آن بوده ایم که تعدادی از مدیران با سخت گیری های بی مورد، مانع از دورکاری پرسنل می شده اند.

به علاوه، هیچ تکلیفی بر عهده شرکت های بخش خصوصی گذاشته نشده و همه چیز به انصاف و شفقت مدیران این شرکت ها منوط شده است.

اگر قرار باشد این بار نیز محدودیت ها تنها در حد اعلام رسانه ای باشند و در عمل هیچ نظارت و ضمانت اجرایی وجود نداشته باشد، اتفاق چندان مثبتی رخ نخواهد داد. لذا انتظار می رود نیروی انتظامی به عنوان ضابط اجرایی مقررات ستاد، این بار با قاطعیت بیشتری عمل و به سلامت مردم کمک کند.

به هر روی، جدول کامل محدودیت ها به شرح زیر اعلام شده است.


محدودیت های شهرهای قرمز

محدئد

 محدودیت های شهرهای نارنجی
محدئد

[کد خبر:AJ35445]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب