670613645596_472.jpg

 

 

 

آینه جم - معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت: از ۱۹ تبعه هندوستانی که روز یکشنبه وارد استان و در قالب ۲ گروه هشت و ۱۱ نفره در ۲ مهمانپذیر اسکان یافتند تست کرونا هشت نفر از آنان مثبت اعلام شده است.
به گزارش آینه جم؛  محمد تقی ایرانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  ابتلا این افراد به ویروس جدید جهش یافته هندی از سوی دانشگاه علوم پزشکی در حال بررسی است.
وی بیان کرد: در زمان حاضر با حضور نماینده اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر، نماینده فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی این افراد در محل اسکان خود قرنطینه شده اند.
ایرانی اضافه کرد: این اتباع هندوستانی از طریق شناور وارد بندرعباس و از آنجا به شیراز و بوشهر سفر کرده اند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت: با توجه به اینکه این اتباع باگذرنامه در ۲ مهمانپذیر اسکان یافته اند نشان می‌دهد به صورت قانونی وارد کشور شده اند.
ایرانی اضافه کرد: با توجه به تردد مجاز و غیر مجاز اتباع افغانستانی، هندی و پاکستانی به استان باید برای گسترش نیافتن این ویروس در استان تلاش شود.
 
 
توضیحات معاون علوم پزشکی بوشهر درباره ابتلای تعدادی از اتباع هند به کرونا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
تعداد ۲۰ نفر از اتباع کشور هندوستان وارد استان بوشهر شده بودند که به دلیل حساسیت موجود بر روی سوش هندی ویروس کرونا، پس از بررسی از این افراد تست کرونا به عمل آمد که پاسخ آزمایش ۵ نفر از این افراد مثبت و ۳ نفر نیز مشکوک گزارش شده است
پس از نمونه‌گیری، پاسخ آزمایش برای تعیین سوش به تهران ارسال شده است
این هندی‌ها از طریق مرز استان‌های همجوار به بوشهر سفر کرده بودند
افراد مذکور فعلا و تا زمان مشخص شدن نتیجه نهایی آزمایش در قرنطینه به سر می‌برند
فعلا هیچ دلیلی مبنی بر اینکه کرونای بیماران هندی سوش جدید باشد وجود ندارد
 
[کد خبر:AJ35618]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب