670613645596_472.jpg

 

آینه جم: همزمان با نزولی شدن پیک چهارم کرونا در کشور، رنگ بندی جدید شهرستان ها از سوی وزارت بهداشت اعلام شد.

به گزارش آینه جم؛ براساس اعلام سامانه ماسک که مورد تایید وزارت بهداشت است، استان از وضعیت قرمز خارج شده و همه شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. فقط شهرستان‌های دیر و عسلویه در وضعیت زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد : براین اساس با تغییر وضعیت شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم، تنگستان، جم، کنگان، دشتستان و دشتی که تا پیش از این در وضعیت قرمز قرار داشتند به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دادند و شهرستان‌های عسلویه و دیر نیز همچنان در وضعیت زرد کرونا هستند.

سعید کشمیری عنوان کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده میزان ابتلا و بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر در شیب کاهشی قرار دارد و روند بستری‌های ناشی از کرونا از ۴۸۰ نفر در روز در اول فروردین ماه به ۳۵۰ نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: هرچند شمار بستری‌های کرونایی این استان در زمان حاضر نسبت به بهمن ماه که ۶۰ بیمار در روز بود بسیار بالاتر است، اما این آمار نسبت به اوج همه گیری ویروس کرونا روند کاهشی نشان می‌دهد.

کشمیری گفت: ادامه این روند کاهشی در این استان بستگی به میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی دارد.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه با توجه به تغییر رنگ احتمال باز شدن بازار، پاساژ‌ها و برخی مشاغل وجود دارد، انتظار می‌رود با نظارت دقیق مشاغلی که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی تفاوت هستند، شناسایی و اعمال قانون شوند.

[کد خبر:AJ35695]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب