0000000000185616_445.jpg

 

 

آینه جم-  بیش از ۶ ماه از آغاز اولین واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا می‌گذرد و از آن زمان کشورهای مختلفی برنامه تزریق گسترده واکسن را در دستور کار خود قرارداده‌اند و با تولید انبوه واکسن توسط شرکت‌های مختلف، امیدهای بسیاری به پایان یافتن پاندمی کرونا شکل گرفته است.

به گزارش آینه جم ؛ سرگردانی و آشفتگی مقابل مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای دریافت دوز دوم واکسن همچنان ادامه دارد و بسیاری از افرادی که در اولویت تزریق واکسن هستند نیز همچنان در نوبت می باشند.

این وضعیت نشان‌دهنده نبود مدیریت واکسیناسیون در کشور است، هرچند وزارت بهداشت در روزهای گذشته اعلام کرد که محموله یک‌میلیون دوزی واردشده تنها برای دوز دومی‌هاست.

عمده کشورهای منطقه به سرعت در حال تزریق واکسن کرونا هستند. براساس آمارها، امارات و سپس بحرین و ترکیه به ترتیب موفق‌ترین کشورها در امر واکسیناسیون کرونا هستند. مقایسه آمارها حاکی از آن است که در حال حاضر وضعیت ایران در واکسیناسیون، در شرایط مطلوبی قرار ندارد و نیاز است که در این امر تسریع شود.

در حال‌حاضر روند واکسیناسیون در بسیاری از کشورها در حال پیگیری است و در کشورهای توسعه یافته نسبت جمعیت واکسینه‌شده رو به افزایش است.

در کشورهای منطقه و همسایه ایران نیز برخی از کشورها توانسته‌اند بیش از نیمی از جمعیت خود را واکسینه کنند. آمارها نشان می‌دهد که عملکرد ایران در قیاس با کشورهای دیگر در وضعیت مطلوبی نیست و حتی پاکستان، توانسته ۶ برابر جمعیت ایران واکسن تزریق کند. ترکیه طی دو ماه به ۱۰ درصد از جمعیت ۸۴ میلیونی خود واکسن تزریق کرد. این روند در حالی است که ایران آمار قابل‌قبولی در این خصوص نداشته و به‌نظر نمی‌رسد بتواند تا پایان تابستان دوز دوم واکسن بیماران دارای اولویت را تزریق نماید این یعنی ایران حتی موفق نبوده درصد کمی از جمعیت کشور را به طور کامل واکسینه کند.

این در حالی است که مسئولان دولتی حالا دم از باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها میزنند بدون اینکه در نظر بگیرند واکسیناسیون در کشور در چه مرحله‌ای است!

[کد خبر:AJ36150]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب