45511402.jpg

 

 

آینه جم : پلیس فتا بوشهر با اشاره به افزایش کلاهبرداری در پوشش صدور گواهینامه، خواستار هوشیاری شهروندان شد.

به گزارش آینه جم ؛ مدتی است صفحاتی در اینستاگرام فعال شده که به راحتی تبلیغ مدارک جعلی می کنند، طوری که مدعی هستند گواهینامه با استعلام مثبت 3 میلیون و 500 هزار تومان و بدون استعلام یک میلیون و 500 هزار تومان ارائه می کنند.

آنها حتی در برخی از پست های خود از تمام مدارکی که جعل کرده و بعضا مشخصات برخی افراد در آن نمایان است، فیلم و عکس منتشر کرده  تا ظرافت و دقت کارش را در فضای مجازی به نمایش بگذارد و مشتریان بیشتری جلب کند!

در یکی دیگر از پست هایش درباره شرایط سفارش نوشته بود: 1. اعتماد 2. پیش پرداخت به همراه مشخصات کامل 3. وقتی کار آماده شد عکس و فیلم از کار ارسال می شود و بقیه پول را پرداخت می کنید و مدرک ارسال می شود.

هشدار پلیس فتا به شهروندان

رییس پلیس فتا استان بوشهر در این خصوص اظهار کرد: در هفته‌های اخیر، چند نفر از هم استانی‌ها به پلیس فتا استان مراجعه و اظهار کرده به‌علت نوع شغلی که داشته‌اند و امکان حضور در کلاس‌ها و دوره‌های آموزش حضوری اخذ گواهینامه رانندگی برای آنان میسر نبوده، که با مشاهده آگهی صدور گواهینامه بدون نیاز به سپری‌کردن دوره حضوری در یک صفحه اینستاگرامی، به اظهارات مدیر صفحه اعتماد کرده و پنجاه درصد مبلغ کلی مورد توافق که چند میلیون تومان بوده را به شماره کارت اعلامی واریز کرده و وی نیز تصویر یک کارت گواهینامه را از طریق واتس‌آپ برایشان ارسال کرده و به‌محض واریز بخش دوم هزینه تعیین شده، دیگر پاسخگوی تماس آن‌ها نشده و متوجه شده‌اند که فریب خورده و تصویر گواهینامه جعلی بوده و این آگهی فقط برای کلاهبرداری در پیج اینستاگرامی درج شده است.

سرهنگ مهدی قاسمی اضافه کرد: در اینگونه پرونده‌ها، سهل‌انگاری و کم توجهی کاربران به مراتب بیشتر از مهارت کلاهبردار در وقوع کلاهبرداری تأثیرگذار بوده و مالباختگان صرفاً با مشاهده تصاویر و مدارک غیرواقعی و مورد ادعای کلاهبردار، فریب خورده و بخشی از سرمایه خود را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: در همین راستا، سرنخ‌هایی از هویت واقعی کلاهبردار اینستاگرامی که در خارج از این استان ساکن می‌باشد کسب شده و با هماهنگی قضایی، شماره حساب‌های بانکی دراختیار نامبرده نیز مسدود شده و همچون نمونه‌های مشابه قبلی با اقدامات تخصصی، این مجرم یا مجرمین سایبری نیز دستگیر خواهد شد.

وی از هم استانی ها درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به کارشناسان پلیس فتا گزارش کنند.

[کد خبر:AJ38799]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب