000000000000000002989882.jpg

 

آینه جم؛ یادداشت کاربر: همه ما فکر می کردیم با تعریض و افتتاح پل شهید رفیعی پور که ورودی پر ترافیک شهر جم از سمت روستای بهرباغ است ماجرای حوادث ناگوار این پل که به پل مرگ معروف شده بود پایان می یابد، اما گویا با برخی تصمیمات نادرست، این پل همچنان بوی مرگ می دهد و بستری برای حوادث است.

طی هفته های اخیر شاهد تصادف های بی شمار در این پل بوده ایم که اکثر آن ها گویا به دلیل چراغ راهنمایی و رانندگی بوده است!

چراغ هایی که به نظر می رسد فاصله زمانی روشن شدن چراغ سبز و قرمز آن استاندارد نیست و همین موضوع سبب خسارت های فراوانی برای شهروندان شده و تصادف های بی شماری رخ داده است.

بهتر است هر چه سریع تر کارشناسان مجرب برای حل این مشکل و بررسی زمان چراغ های راهنمایی و رانندگی اقدامی کنند تا مردم بیشتر از این خسارت مالی و جانی ندیده اند.

شورای ترافیک به ریاست فرماندار و مجموعه شورا و شهرداری جم فکری اساسی برای این محل حادثه خیز کنند تا خانواده ای کمتر داغدار شود!

یکی از مسائلی که سبب حوادث در این محل می شود، بلاتکلیفی رانندگان است که باز هم به چراغ راهنمایی و رانندگی مربوط می شود، هر راننده ای که در مسیر مستقیم حضور دارد و بخواهد به مسیر سمت چپ برود، نمی داند که چه موقع باید حرکت کند چون سمت مستقیم وقتی سبز است سمت چپ قرمز است و همین یکی از عوامل جدی حوادث است؛ مثلا راننده ای که از سمت خیابان ساحلی هاشمی رفسنجانی قصد دارد به سمت روستای بهرباغ برود نمی داند که چه زمانی باید حرکت کند چون مسیر مستقیم اگر چراغ سبز باشد مسیر روستای بهرباغ چراغش قرمز می شود و اگر چراغ خیابان هاشمی رفسنجانی قرمز باشد ورودی روستای بهرباغ سبز می شود و همین موضوع بلاتکلیفی و هرج و مرج را به دنبال دارد و در نتیجه نیز تصادف. و علاوه بر این عدم نصب دوربین ضبظ تخلافت رانندگان نیز مزید بر علت شده که برحی رانندگان بدون نگاه به چراغ راهنمایی ورانندگی به مسیرخود ادامه دهند.

طبق گزارشات مردمی، علاوه بر مشکلاتی که چراغ راهنمایی و رانندگی به وجود آورده، پل شهید رفیعی پور نیز به خصوص لاین ورودی شهر جم از سمت روستای بهرباغ، دقیق روی پل وقتی ماشین ها و به خصوص ماشین های باری و نیمه سنگین عبور می کنند شاهد لرزش پل هستیم به طوری که اگر کسی پیاده به روی پل حضور داشته باشد احساس زلزله ۴ ریشتری و زمین لرزه می کند که این خود نیز خطری جدی است که جان شهروندان را تهدید می کند.

به نظر می رسد تا دیر نشده باید ایمن سازی این پل که گویا استاندارد نیست انجام شود تا شاهد ریزش پل نبوده ایم و هزینه بیت المال و جان شهروندان به خطر نیوفتاده است باید مسئولان و شهرداری جم اقدامی فوری و اساسی در دستور کار قرار دهند و اگر در شرایط کنونی نیز تضمین می کنند که پل استاندارد و مشکلی ندارد نیز به مردم اعلام کنند.

در بحث کاهش حوادث در این محل و روان سازی ترافیک، در گذشته برخی کارشناسان و صاحبان نظر اعلام کردند که بهترین راه ایجاد زیرگذر خیابان ساحلی زیر پل شهید رفیعی پور است تا ترافیک را کاهش دهد یا ایجاد میدان و حتی احداث پلی مجزا برای اتصال بلوار آزادی شهر بهارستان به خیابان ساحلی شهر جم و... اما شورای ترافیک شهرستان جم ساده ترین راه را انتخاب کردند که چراغ راهنمایی و رانندگی است و همین نیز سودی برای مردم نداشته است.

در پایان سخنی با فرماندار شهرستان جم، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر جم؛ اگر در گذشته برخی با تصمیمات ناصواب خود سبب خسارت به مردم شده‌اند، انتظار می رود به خصوص از فرماندار دولت انقلابی آیت الله رئیسی تا با تصمیمی صحیح، برای همیشه واژه پل مرگ را از ذهن شهروندان پاک کنند.

اگر مسئولان فعلی در اسرع وقت اقدامی برای وضعیت این پل نکنند قطعا مقصر اصلی تصادفات پیش رو خواهند بود.

[کد خبر:AJ38878]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب