00000000009710.jpg

 

آینه جم: بررسی‌ها در استان بوشهر نشان می دهد که بانک‌های این استان با وجود داشتن منابع لازم در این بخش، آمار نگران‌کننده‌ای از ارائه تسهیلات رونق تولید از خود بر جای گذاشته‌اند.

به گزارش آینه  جم؛در این خصوص ایرنا گزارش داد؛ بانک های استان بوشهر طی ۹ ماه امسال فقط ۲ درصد از منابع خود را در اختیار تولید قرار داده و مابقی را صرف تسهیلاتی برای مشتریان دائمی و همیشگی خود کرده اند که بعضا بخشی از این منابع سر از بازارهای خرید دلار، طلا، مسکن، خودرو و سایر مولفه هایی در آورده که می توانند بسترساز ایجاد تورم های حبابی شکل در جامعه شوند.

آمارها می گوید سهم بانک های استان برای ارائه تسهیلات در سالجاری، ۵۴ هزار میلیارد تومان بوده که فقط هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن معادل حدود ۲ درصد به سمت رونق تولید پیش رفته است.

هرچند این آمار نشان می دهد که بانک ها با دور زدن قوانین و کلی گویی در زمینه ارائه تسهیلات به متقاضیان، تا به امروز نقش بی رنگی در چرخه تولیدی اقتصاد استان بوشهر داشته اند، اما نباید از آن دسته دستگاه‌های اجرایی غفلت کرد که موظف به معرفی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان واقعی به نظام بانکی برای دریافت تسهیلات تولید و اشتغال هستند و با سخت گیری های بی مورد در بدنه کارشناسی خود، این سرمایه گذاران را فراری داده و حتی گاهی سرمایه‌گذاران فیک را معرفی می کنند.

[کد خبر:AJ40706]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب