5336photo_2023-03-13_23-26-59.jpg

 

 

آینه جم: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه داروخانه هلال احمر بوشهر پس از 12 سال فعالیت هنوز مجوز داروهای خاص را ندارد؛ می گوید: با وجود پیگیری استاندار، نمایندگان مجلس و موافقت دانشگاه علوم پزشکی، نمی دانیم گره کار کجاست که در وزارت بهداشت مجوز آن صادر نمی شود.

به گزارش آینه جم؛ احسان ایزدپناه در نشست خبری با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در زمینه تامین داروهای بیماران خاص و و کمیاب پیشگام است، ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته داروخانه جمعیت هلال احمر استان بوشهر از زیان ده بودن خارج شده اما یکی از عوامل زیان ده شدن این داروخانه نداشتن مجوز لازم برای تامین داروهای بیماران خاص است.

وی اظهار کرد: یکی از ملزومات مهم بحث درمان در حوادث، تامین داروهای خاص است که در صورت بحران، اقلام ضروری کمیاب می‌شود و این بخش عملیات درمانی جمعیت هلال احمر را با مشکل روبرو می‌کند. از این رو همکاری برای صدور مجوز داروخانه هلال احمر استان ضروری است.

به گفته ایزدپناه، فقط داروخانه‌های هلال احمر بوشهر، یاسوج و کرمانشاه مجوز توزیع داروهای بیماران خاص را ندارند.

مدیرعامل هلال احمر استان تصریح کرد: درصورتی که مجوز لازم به هلال احمر استان داده شود، آمادگی داریم پیک دارویی را راه اندازی و داروی بیماران از کار افتاده، ناتوان، زیرپوشش نهادهای حمایتی، جانبازان و… تا در منزل تحویل دهیم

افزایش 5 برابری کمک های بلاعوض 

ایزدپناه با اشاره به جذب 6 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای بیماران صعب العلاج افزود: این درحالی است که قبل از بنده و طی سال گذشته این رقم یک میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه کمک های بلاعوض در قالب آیین نامه های ابلاغی بین بیماران نیازمند توزیع شده، یادآور شد: همچنین مرکز دندانپزشکی در هلال احمر استان فعال شده و برای بیماران نیازمند تا 3 میلیون تومان اقدام درمانی رایگان انجام می شود.

پرنده آهنی هلال احمر بوشهر در آرزوی آشیانه

ایزدپناه درباره آخرین وضعیت آشیانه بالگرد امدادی بوشهر اظهار داشت: فندانسیون آشیانه بالگرد هلال احمر بوشهر احداث شده، اما اعتبار لازم برای تکمیل آن تخصص نیافته و انتظار می‌رود این مهم به زودی با همکاری سازمان مرکزی و کمک‌های استانی به سرانجام برسد.

وی با اشاره به تعهد استان برای تامین آشیانه بالگرد افزود: اعتبار لازم برای تاسیس آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده که تا کنون این اعتبار تخصیص نیافته است.

ایزدپناه ادامه داد: با توجه به شرایط نامناسب جوی و هوای گرم، امیدواریم از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مساله ساخت آشیانه بالگرد در استان بوشهر برای همیشه حل شود.

ایجاد ۴۰ پایگاه امدادی و جوانان ویژه نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: امسال ۴۰ پایگاه امدادی شامل ۱۳ پایگاه در حوزه جوانان و ۲۷ پایگاه در حوزه امداد و نجات در استان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی راه اندازی شده است.

ایزدپناه با اشاره به حضور ۴۵۰ نفر نیروی امدادی و جوانان در پایگاه‌های امدادی استان بوشهر برای طرح نوروزی امسال گفت: همچنین ۸۵ دستگاه خودرو امدادی شامل آمبولانس، خودرو نجات، وانت کمک‌دار و موتورسیکلت پیش بینی شده است.

ایزدپناه گفت: استان بوشهر با دارا بودن بیشترین مرز آبی با خلیج فارس دارای پنج پایگاه امداد دریایی است که با توجه به نداشتن زمین ملکی برای استقرار پایگاه، این مکان‌ها به صورت کانکس و موقت به کار خود ادامه می‌دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به تخریب پایگاه دریایی گناوه در گذر ۳۰ متری دریا و حجم قابل توجه مسافران تلاش می‌شود پایگاه امدادی دریایی به صورت موقت در این بندر راه اندازی شود.

نذر آب در 3 روستای استان

وی اجرای طرح نذر آب پنج در سه روستای شهرستان‌های عسلویه و دشتی و کمک یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی خیران و توزیع سه هزار و ۲۱ بسته غذایی در قالب پویش هلال رحمت به ارزش ۷۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، برگزاری ۶۳۰ دوره عمومی برای ۲۲هزار و ۲۵۰ نفر، ۲۹ دوره تخصصی برای ۸۸۷ نفر را از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر طی سالجاری عنوان کرد

[کد خبر:AJ41195]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب