168397010063720600.jpg

 

 

آینه جم- با رای هیات تخصصی صنایع و بازرگانی دیوان عدالت اداری، مرجع نهایی تعیین تکلیف در خصوص تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت سرویس های جانبی پتروشیمی، شورای رقابت می باشد و در نتیجه قیمت خوراک گازی واحدهای پتروشیمی و قیمت یوتیلیتی افزایش پیدا نکرده و قیمت‌ها به نرخ سال ۱۳۹۹بازگشت.
به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، مجتمع‌های پتروشیمی افزایش ناگهانی تا بالای ۲۵۰ درصد در برخی سرویس‌های جانبی را عامل بازدارنده در استمرار تولید می‌دانستند و برخی شرکت ها نسبت به ثابت بودن قیمت یوتیلیتی در سال‌های اخیر اعتراض داشتند.
شورای رقابت در دو مرحله رای به افزایش قیمت یوتیلیتی داد اما در پی شکایت برخی شرکت‌های خریدار یوتیلیتی با موضوع ابطال مصوبات ۴۷۹ و ۴۸۹ شورای رقابت در خصوص اصلاح دستورالعمل تنظیم قیمت سرویس‌های جانبی برخی شرکت‌های پتروشیمی، هیات تخصصی صنایع و بازرگانی دیوان عدالت اداری ضمن رسیدگی به شکایت مورد اشاره در دادنامه صادره شکایت خواهان پرونده را رد کرده است.
گفتنی است قبل‌تر شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعمال افزایش بی‌رویه در نرخ خوراک و یوتیلیتی سعی بر جبران زیان شرکت‌های یوتیلیتی ساز می‌کرد و مرتباً با قطع سرویس‌های جانبی و ایجاد مانع برای تولید پتروشیمی‌ها سعی بر اعمال فشار برای دریافت مبالغ چند ده هزار میلیاردی از پتروشیمی‌ها داشت. اما دیوان عدالت اداری با هدف تحقق شعار سال با رد شکایت مذکور زمینه را برای رشد تولید و برطرف نمودن موانع فراهم کرد
[کد خبر:AJ41798]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب