00076.jpg

آینه جم،رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: تمام واحدهای مستقر در شهرستان کنگان و عسلویه( پارس جنوبی) مکلف به رعایت استانداردها در آلودگی هستند./وزیر بهداشت گفت: اجرا نشدن طرح بدون پیوست سلامت، باعث آسیب به مردم شده است.

 به گزارش آینه جم به نقل از ایسنا، دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کنفرانس مطبوعاتی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با اشاره به آسیب رساندن مسئولیت‌های پراکنده به حوزه سلامت و همچنین عدم اجرای پیوست سلامت در پروژه‌های ملی، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه سلامت، تولیت و مسئولیت‌های پراکنده است. از منظر ساختاری باید مسئول معلوم باشد. در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری پروژه‌های ملی باید پیوست سلامت داشته باشند، اما بسیاری از آنها مثل پروژه پارس جنوبی بدون پیوست سلامت اجرا شدند. اگر به شهرهای جنوبی کشور مثل بوشهر، بندر دیر و … سر بزنید متوجه می‌شوید طرح‌هایی که بدون پیوست سلامت اجرا شده‌اند باعث آسیب رسیدن به مردم شده‌اند.

1447148966119_hamid amlashi-7.jpg

دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز در پاسخ به سوال خبرنگار  ثلاث، مبنی بر رویکرد سازمان محیط زیست کشور در خصوص آلودگی های زیست محیطی واحدهای مستقر( نفت، گاز و پتروشیمی) در شهرستان کنگان و عسلویه گفت: جلسات خوبی با نفتی ها و پارس جنوبی داشته ایم. تکالیف و مسئولیت هایی دارند که به آن ها اعلام کرده ایم.

وی اظهار کرد: پایش و پیگیری ما در حوزه پارس جنوبی با جدیت ادامه دارد. تمام واحدهایی که در آن منطقه استقرار دارند و فعالیت می کنند، مکلفند استاندارها و ضوابط محیط زیست را رعایت کنند. ما نیز گزارش کاملی از وضعیت آب و همچنین هوای انجا و مشکلات موجود آنجا در بحث الودگی ها را به آن ها اعلام کرده ایم و پیگیر آن هستیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: آن ها نیز برنامه هایشان را ارائه داده اند؛ هرکجا برنامه ها، مسئولیت و تعهد قانونی و اجتماعی این واحدها با دقت پیگیری نشود، دولت یازدهم و سازمان محیط زیست مصمم است، برخورد قانونی را انجام دهد. سلامت مردم برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

خانم دکتر ابتکار [۶۴۰x480]

 

[کد خبر:AJ9765]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب