آینه جم : با هدف کمک به رشد علمی و تقویت بنیه دانش آموزان استان در ادامه حرکت قطار مشارکت صنعت نفت در کمک به توسعه حوزه آموزش محیط پیرامونی صنعت نفت، طرح نخبه پروری منطقه ویژه پارس در شهرستان دیّر آغاز شد.

به گزارش «آینه جم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس؛ پس از آغاز و اجرای طرح نخبه پروری از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهرستان عسلویه، جم و کنگان این بار و به دستور مهندس یوسفی، مدیرعامل منطقه ویژه پارس نوبت اجرای این طرح به شهرستان دیّر یکی دیگر از شهرستانهای میزبان صنایع نفت و گاز در استان بوشهر رسید.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیّر در آیین آغاز این طرح در شهرستان دیّر با تقدیر از نگاه ویژه مهندس یوسفی به حوزه علم و آموزش گفت: با مشارکت صنعت نفت و منطقه ویژه پارس و حضور اساتید مجرب در کلاس های آماده سازی قبل از کنکور که در طرح نخبه پروری برنامه ریزی شده است به زودی شاهد درخشش دانش آموزان بیشتر این دیار در رقابت های علمی و کنکور سراسری خواهیم بود.

عبدالله زاده تصریح کرد: رشد علمی فرزندان این دیار بدون شک می تواند در تضمین آینده صنعت نفت نیز تاثیرگذار باشد.

سرپرست دبیرخانه تعاملات اجتماعی منطقه ویژه پارس نیز در این خصوص گفت:پس از کسب نتایج درخشان در سال اول اجرای طرح نخبه پروری، امسال برای دومین سال متوالی و با برنامه ریزی مطلوب تر و زمان بندی بهتر و با همراهی و همکاری فرمانداری ها و ادارت آموزش و پرورش شهرستانهای جنوب استان فاز دوم این طرح را آغاز کرده ایم.

غلامرضا زمانی افزود:بیش از 500 نفر از دانش آموزان شهرستانهای جنوب استان امسال در طرح نخبه پروری منطقه ویژه پارس شرکت کرده اند.

فرماندار شهرستان کنگان چندی قبل و در آیین تجلیل از برترین های کنکور این شهرستان با تقدیر از اجرای این طرح ، در این خصوص گفته بود:طرح نخبه پروری که سال گذشته از سوی منطقه ویژه پارس و با حمایت های مهندس یوسفی آغاز شده است به عنوان یکی از کارهای ماندگار در جنوب استان نتایج و خروجی درخشانی به همراه داشته و خواهد داشت.کسب رتبه 24 کنکور و قبولی دانش آموز کنگانی در دانشگاه صنعتی شریف تهران و کسب رتبه ها و قبولی در دانشگاههای معتبر کشور از مهمترین دستاوردهای طرح نخبه پروری بوده است که بدون شک با استمرار آن می توان شاهد کسب موفقیت های درخشان دیگری در این حوزه نیز بود.

فرماندار شهرستان کنگان با اشاره به اینکه در سالجاری نیز قریب به یکصد نفر از دانش آموزان کنگانی در طرح نخبه پروری منطقه ویژه پارس حضور دارند خاطرنشان ساخت : با تمهیدات اندیشیده شده و راه اندازی ستاد کنکور در شهرستان کنگان عزم همگانی جهت کمک به تقویت و توانمند سازی دانش آموزان و جوانان مستعد منطقه جزم شده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کنگان با اشاره به تقویت بنیه علمی دانش آموزان کنگانی از آغاز طرح نخبه پروری در این شهرستان گفت:در سال گذشته در شهرستان کنگان 5 نفر از دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان معدل بالای 19 داشته اند در حالی که پس از آغاز طرح نخبه پروری این عدد به 9 نفر با معدل بالای 19/60 و 19 نفر با معدل بالای 19 رسیده است که نشان از توانمندشدن دانش آموزان شهرستان کنگانی همگام با اجرای طرح نخبه پروری می دهد.

لازم به ذکر است در پی اجرای موفق این طرح در سال گذشته و با توجه به کسب رتبه های درخشان کنکور ، استاندار و مقامات ارشد استان بوشهر از مهندس یوسفی مدیرعامل منطقه ویژه پارس برای اجرای این طرح ایده آل تقدیر کرده اند.

طرح دوم نخبه پروری 38










2

[کد خبر:AJ10256]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب