آینه جم: معصومه ابتکار می گوید: با تحقیقات و گزارش هایی که از مناطق جنوب استان بوشهر انجام داده ایم، آلودگی در این منطقه وجود دارد. همچنین، میزان آلودگی بیش از حد مجاز بوده و افزایش هم پیدا کرده است.

به گزارش آینه جم: نوشتن از معضلات اجتماعی که مردم با آنان دست و پنجه نرم می کنند، بدون گفتگو با یک مقام پاسخگو در حوزه استان بوشهر یا در سطوح مرکز شاید امکان پذیر باشد اما طرح موضوع را با نواقصی روبرو می کند. چرا که برای دیده شدن سایر زوایای موضوع اصلی بایستی با مسئولان درگیر در آن مشکل که صلاحیت تصمیم گیری درباره آن را دارند گفتگو کرد.

به گزارش «آینه جم:؛ روزنامه پیام عسلویه در شماره امروز خود با این مقدمه نوشت: به همین منظور، بهترین گزینه در خصوص آلودگی های نفتی جنوبی استان مقامی است که نظارت بر وضعیت محیط زیست جامعه ایران را بر عهده دارد.

معصومه ابتکار از جمله شخصیت های اجرایی در دولت است که نه تنها مسئولیت پذیر و پاسخگو و پیگیر مشکلات زیست محیطی کشور است، بلکه کارنامه علمی و اجرایی پرباری از گذشته خود در ایران و جهان دارد.

معصومه ابتکار در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان محیط زیست وجود آلودگی های خطرناک در عسلویه را تأیید می کند یا خیر؟ می گوید: سازمان محیط زیست با تحقیقات و گزارش هایی که از مناطق جنوب استان بوشهر انجام داده، به این نتیجه رسیده که آلودگی در این منطقه وجود دارد. همچنین، میزان آلودگی بیش از حد مجاز بوده و افزایش هم پیدا کرده است.

معاون رییس جمهور و ریس سازمان حفاظت محیط زیست ایران  در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی از سوی سازمان محیط زیست که یک نهاد نظارتی فاقد ضمانت اجرا است، برای حل این معضل انجام شده، اظهار داشت: ما با وزارت نفت که منطقه ویژه پارس جنوبی زیر نظر این وزارت خانه قرار دارد، رایزنی ها و جلسه هایی انجام داده ایم و به آنان تذکرات لازم را داده ایم که اقدامات قانونی و ضوابط مقرر شده توسط سازمان محیط زیست را در انجام کار ها و تولیدات خود به خصوص برای آماده کردن و نصب دستگاه های تصفیه سوخت و ساز ها و نیز فنر های دستگاه ها مد نظر قرار دهند.

با این حال ما از دکتر ابتکار پرسیدیم که وزارت نفت در پاسخ به این تذکر سازمان محیط زیست چه واکنش ها و تصمیماتی اتخاذ کرده است؟ وی در این باره بیان کرد که بعد از مذاکرات و تذکرات ما، وزارت نفت برنامه ریزی های خود را به منظور تحقق ضوابط و چهارچوب های معین شده تهیه کرده و در حال تدارک انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از آلودگی های بسیار و طاقت فرسایی است که در شهر ها و روستاهای جنوب استان بوشهر به ویژه عسلویه وجود دارد.

[کد خبر:AJ10565]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب