آينه جم: میزان جذب نیروهای بومی در شرکت‌های فعال مستقر در پارس جنوبی و پارس دو(کنگان) طی سال ۹۳ و ۹۴ در مقایسه با دو سال قبل از آن افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/14/3/1831663.jpg?ts=1450406489765

به گزارش « آينه جم » به نقل از مهر؛ اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی همواره به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم استان بوشهر بوده است تا جوانان تحصیل‌کرده این استان بتوانند در صنایع مستقر در استان مشغول به کار شوند.

در سال‌های اخیر، این مطالبه جدی مردم استان بوشهر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و نتیجه آن هم اشتغال بیشتر نیروهای بومی در صنایع مستقر در پارس جنوبی و پارس دو در شهرستان کنگان است.

بر اساس گزارش مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، میزان جذب نیروهای بومی در شرکت‌های فعال مستقر در پارس جنوبی و پارس دو(کنگان) طی سال ۹۳ و ۹۴، چهار هزار و ۲۹۷ نفر بوده که با توجه به جذب سه‌هزار و ۸۸۱ نفر از نیروهای بومی در مدت مشابه سال‌های ۹۱ و ۹۲ رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

در بازه زمانی تیرماه ۹۳ تا پایان آبان ماه سال‌جاری با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌هایی که با شرکت‌های مستقر در منطقه صورت گرفت، تبدیل وضعیت ۳۷ نفر از شاغلان بومی شهرستان عسلویه به صورت قرارداد مستقیم انجام شد و این در حالی است که تا پیش از این تنها ۳ نفر به صورت قرارداد مستقیم در این شرکت‌ها مشغول به کار بودند ضمن آنکه ۲۰۰ نفر از کارجویان این شهرستان نیز به صورت پیمانکاری جذب و به‌کارگیری شدند.
 
مدیریت کار و اشتغال منطقه در گزارش خود می‌افزاید: عدم تناسب نیاز بازار کار منطقه با رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها(صرفا تربیت نیروی کارشناس از سوی مراکز علمی)، عدم توجه کافی به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای طی سالیان گذشته و خلا موجود در ارتباط  صنعت و دانشگاه را می‌توان از جمله دلایل نبود متخصص در میان فارغ التحصیلان دانشگاه ها برشمرد.

تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ شش میلیارد تومان با هدف توسعه آموزش های فنی و مهارتی نیروهای بومی با سازمان فنی و حرفه ای کشور منعقد شده است که در این راستا با تاکید مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و با توجه به دوره های برگزار شده از سوی مراکز فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تاکنون بیش از ۶۵ درصد مبلغ تعهد شده از سوی این سازمان پرداخت شده است.
 
توانمندسازی دانش آموزان در شهرستان‌های عسلویه، کنگان، جم و دیر برای موفقیت در کنکور سراسری(طرح نخبه پروری)، هدایت نیروی کار به فراگیری آموزش‌های فنی و مهارتی و همچنین برگزاری دوره‌های کارآموزی در شرکت های فعالمنطقه را می‌توان از جمله اقدامات منطقه ویژه پارس در راستای تربیت نیروهای متخصص بر شمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم استان بوشهر امیدوارند که در ساخت و بهره‌برداری از منطقه ویژه پارس سه(پارس شمالی) که به گفته مسئولان در اینده نزدیک آغاز می‌شود، شاهد نقش آفرینی بیشتر نیروهای بومی این استان باشد.

دوره‌های آموزشی صنایع نفت و گاز توسط منطقه ویژه پارس و با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در چندین نقطه استان بوشهر در حال برگزاری است و می‌تواند نیروهای مورد نیاز برای صنایع مذکور را تربیت و تامین کند.

[کد خبر:AJ11101]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب