آینه جم:جانشین رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: کاندیداهای انتخابات در استان بوشهر نسبت به دوره قبل شش درصد جوان‌تر شده‌اند و سطح تحصیلات کاندیداها نیز پنج‌درصد رشد داشته است.

به گزارش آینه جم:سید اسماعیل موسوی پیش از ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر یکی از استان‌های پیشتاز در برگزاریمراحل انتخابات است؛ ۲۵ هیئت اجرایی با عضویت ۳۰۰ نفر در استان بوشهر تشکیل شده است.

وی به ثبت نام پنج نفر برای انتخابات مجلس خبرگان در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: یکی از این افراد زیر ۵۰ سال سن دارد و مابقی بیش از ۵۰ سال هستند که بررسی صلاحیت‌ها از ۳ تا ۲۱ دی‌ماه انجام می‌شود.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر به ثبت‌نام ۱۱۰ نفر شامل ۹۸ مرد و ۱۲ زن برای چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: از نظر تعداد کاندیداها شاهد افزایش ۱۴۴ درصدی هستیم.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک کاندیدای انتخابات در استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: ۵۱ کاندیدا زیر ۴۰ سال، ۳۹ نفر زیر ۵۰ سال، ۱۹ نفر زیر ۶۰ سال و یک نفر هم بین ۶۰ تا ۷۰ سال سن ثبت‌نام کرده‌اند.

موسوی با اشاره به اینکه کاندیداهای انتخابات در استان بوشهر نسبت به دوره قبل شش درصد جوان‌تر شده‌اند، بیان کرد: جوانترین کاندیدا ۳۰ سال سن دارد و مسن‌ترین کاندیداها ۶۴ سال سن دارد.

وی با بیان اینکه سطح تحصیلات کاندیداها نیز پنج‌درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: ۱۳ کاندیدا دارای مدرک دکتری هستند، ۸۳ نفر کارشناسی ارشد، هشت نفر با تحصیلات حوزوی و ۶ نفر نیز مدرک لیسانس دارند.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر اظهار کرد: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۴۸ نفر، در حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه ۲۳ نفر، در حوزه انتخابیه دشتستان ۲۴ نفر و در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان ۱۵ نفر ثبت‌نام کردند.

[کد خبر:AJ11260]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب