آینه جم؛ کارگاه تسهیل گری اجتماعی از سوی سازمان منطقه ویژه پارس در محل فرمانداری کنگان با جامعه ی مخاطبی کارکنان صنعت نفت ساکن و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان کنگان برگزار شد.

به گزارش آینه جم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس در این کارگاه دو روزه که با همت دبیرخانه تعاملات اجتماعی و آموزش و توانمدسازی نیروی انسانی سازمان و همکاری امور اجتماعی و بانوان شهرستان کنگان آغاز گردید ؛  
در حاشیه این کارگاه سرپرست دبیرخانه تعاملات اجتماعی سازمان به تشریح  اهدف سازمان منطقه ویژه پارس از برگزاری این دوره هاپرداختند.
دکتر غلامرضا زمانی در این خصوص اظهار داشت: سازمان منطقه ویژه در حوزه نرم افزاری اهتمام ویژه ای به مبحث توانمند سازی جامعه پیرامونی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه دارد. سازمان منطقه ویژه در مبحث توسعه متوازن به دنبال رشد همزمان آگاهیهای ساکنین جوار صنعت از اهداف استقرار صنایع و آشنایی با نوع تولیدات و درخواست از سرمایه گذاران داخلی و بومی منطقه جهت ورود به امر سرمایه گذاری همزمان با رشدو توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در منطقه می باشد که اگر این امر محقق شود توسعه متوازن حاصل گردیده اما در مباحث آموزش دوره تسهیلگری اجتماعی جهت خانواده کارکنان ساکن در شهرستان کنگان ؛ دبیرخانه تعاملات اجتماعی به عنوان نماینده سازمان در تحقق این امر ورود کرد به چند هدف . اول اینکه در این دوره خانواده کارکنان صنعت نوع تعامل با جامعه پیرامونی در تمام ابعاد فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی را آموزش میبینند و ضمن حفظ هویتهای قومی خود یاد میگیرند که چگونه با همدلی بتوانند سنتهای محیطی که در ان ساکن هستند را نیز بپذیرند .
دومین هدف ایجاد خرد جمعی در بین کارکنان نهادها و ارگانهای مختلف کنگان با یکدیگر بود که چگونه نهادها و ادارات شهرستان در خصوص برنامه های توسعه شهرستان با یکدیگر به فصل مشترک برسند و یک هم افزایی و بهره وری نیز در اداره محل خدمت خود ایجاد کنند و سومین هدف از برگزاری این دوره تغییر نوع نگاه جامعه پیرامون از صنعت نفت با رویکرد برد برد بود با این توضیح که نهادها و سمن ها و دستگاه های اجرایی شهرستان اگر انتظاراتی از نفت در جهت رفع مشکلات شه ستان خود دارند با چه ادبیاتی و رویکردی تقاضای خود را به مدیران نفتی اعلام بدارند و در عوض دریافت کمک از نفت چه وظایفی در قبال نفت باید ایفا کنند . زمانی افزود تسهیلگری اجتماعی یک خلاقیت و هنر مبتنی بر هوش هیجانی می باشد که اگر ما از آن بهره لازم را کسب کنیم هم نفت و هم جامعه پیرامون به مسولیتهای اجتماعی خود واقف میشوند و ان موقع رویکرد برد برد تحقق میابد.

زمانی از همراهی فرماندار،معاون و مجموعه فرمانداری شهرستان کنگان در برپایی این کارگاه قدردانی کرد.

تسهیل گری اجتماعی 11
تسهیل گری اجتماعی 10
تسهیل گری اجتماعی 8
تسهیل گری اجتماعی 7
تسهیل گری اجتماعی 4
تسهیل گری اجتماعی 3
تسهیل گری اجتماعی 2
تسهیل گری اجتماعی 1

[کد خبر:AJ12431]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب