آینه جم : رئیس اداره بنادر و دریانوردی عسلویه از انجام اقدامات به‌موقع برای جلوگیری از انتشار آلودگی نفتی در مرز مشترک ایران و قطر خبر داد.

به گزارش «آینه جم»؛ تیران جاسم زاده در گفتگو با مهر با اشاره به آمادگی پرسنل واحد امداد و نجات و مبارزه با آلودگی دریا در بندر عسلویه اظهار داشت: با انجام عملیات پاکسازی آلودگی دریا از انتشار آلودگی نفتی در مرز دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشور قطر پیشگیری شد.

http://media.mehrnews.com/d/2016/02/21/3/2005159.jpg

رئیس اداره بنادر و دریانوردی عسلویه با اشاره به انتشار وسیع آلودگی نفتی در منطقه سکوهای پارس جنوبی افزود: در پی دریافت خبر آلودگی وسیع نفتی در منطقه سکوهای پارس جنوبی یدک‌کش‌های واحد مبارزه و دفع آلایندگی‌های دریا مستقر در بندر عسلویه برای بررسی و اقدام به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به انجام عملیات دو روزه دریایی در دفع و جمع‌آوری این لکه آلاینده نفتی از مرز مشترک آبی جمهوری اسلامی ایران و کشور قطر بیان کرد: وسعت انتشار این آلودگی‌ها ۱۰ مایل بود.

جاسم‌زاده افزود: با اعزام و اقدام به موقع کارشناسان پیشگیری از آلودگی دریا از انتشار آلودگی نفتی در مرز دریای ایران و کشور قطر جلوگیری و نهایتا طی دو روز عملیات پاکسازی و جمع آوری این لکه نفتی از منطقه مذکور انجام پذیرفت.

وی از آمادگی شبانه روزی واحد امداد و نجات دریایی و مبارزه با آلودگی دریا در اداره بنادر و دریانوردی عسلویه در انجام عملیات تجسس و عملیات پیشگیری از آلودگی مرزهای آبی کشور خبر داد و بیان كرد: شناورهایی که اقدام به آلودگی دریا و تخلیه روغن موتور و یا مواد زاید مخازن خود در دریا می‌کنند متوقف و طبق مقررات با آنها برخورد می‌شود.

[کد خبر:AJ13278]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب