آینه جم ؛ همزمان با رویداد جهانی ساعت زمین، میادین محمد رسول الله، انقلاب و لنج عسلویه خاموش شد. در این راستا از ساعت ۸:۳۰ مراسمی با حضور بخشدار شهرستان مرکزی، شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه و دیگر مسئولین، فعالان محیط زیست و شهروندان در بوستان ولایت عسلویه برگزار شد.

این مراسم با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر عسلویه، انجمن محيط زيستی نبض زمين و انجمن بانوان كوثر عسلويه، در سینما روباز بوستان ولایت و در حین خاموشی یک ساعته با سخنرانی مسئولین، اعضای انجمن ها و اجرای برنامه های فرهنگی ادامه داشت.
علی رحمانی، معاون عمرانی فرماندار عسلویه طی صحبت هایی ضمن اشاره به توفیقات حاصل در زمینه هسته ای و برجام، نسبت به برچیده شدن فلر ها و رفع آلودگی های منطقه ابراز امیدواری کرد.
همینطور  ناصر بوهندی، فعال محیط زیست و عضو هیات مدیره انجمن نبض زمین ضمن خوشامدگویی به تشریح رویداد ساعت زمین پرداخت و مهندس احمد بازیار رئیس شورای اسلامی شهر عسلویه در رابطه با نقش و اهمیت  محیط زیست و صحبت کرد.
خانم خواجه مدیر انجمن بانوان کوثر عسلویه در رابطه با نقش بانوان در حفاظت محیط زیست و احسان میرزائی کنشگر محیط زیست در رابطه با گرمایش زمین، تغییرات اقلیمی، عوامل موثر در تخریب لایه ازون صحبت کرد و از حاضران خواستند تا محيط زيست را در اولويت فعاليت های روزمره خود قرار دهند. 
همینطور اعضای انجمن نبض زمین به کودکان ماسک حیوانات در حال انقراض اهدا  کرده و مسائل محیط زیستی را با زبان کودکانه برای ایشان مطرح کردند. 
در حین برنامه ویدئو هایی در رابطه با رویداد ساعت زمین و تغییرات اقلیمی پخش شد که مورد توجه حضار قرار گرفت. در ادمه مراسم که مصادف بود با شب نوروز و آغاز سال جدید اولین شب مراسم جشن های نوروزی، با اجرای زنده گروه موسیقی و آتش بازی در محل سینما روباز برگزار شد./ منبع: وبگاه ساعت زمین
[کد خبر:AJ14118]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب