به گزارش آینه جم ، شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی جهت اداره فازهای فعلی خود و توسعه فازهای جدید عسلویه رویکرد تازه ای بنام برون سپاری را در پیش گرفته که اگرچه با هدف کوچک سازی بدنه اداری پیشنهاد شده، ولی نگرانی درباره بی توجهی به سهم بومی ها در بازار کار پارس جنوبی در پی دارد.

از جمله اشکالات طرح برون سپاری که برشمرده می شود، حذف آزمونهای استخدامی در پارس جنوبی و سپردن مسئولیت جذب نیرو به پیمانکاران است که همین امر باعث کاهش قدرت اداره اشتغال منطقه ویژه در جذب نیروهای بومی و احتمال افزایش رانت در این زمینه اعلام می شود.

علاوه بر آن، همه پیمان های خرد در چند پیمان بزرگ چند ده میلیاردی تجمیع خواهد شد که جدا از مزیت های این موضوع، چنین اتفاقی زمینه حذف پیمانکاران بومی را فراهم می آورد که همگی پیمان های خرد را برعهده دارند و علیرغم رشد نسبتا خوب در سالیان گذشته، اما توانایی رقابت با غول های پیمانکاری غیر بومی ندارند و باید منتظر سرازیر شدن پیمانکاران غیر بومی بیشتری در عسلویه باشیم که اشتغال و خریدهای شان نیز عمدتا از مناطق دیگر کشورخواهد بود.

انتظار می رود برای رفع ایرادات احتمالی از نگاه بومیان استان بوشهر، اصلاحاتی در طرح برون سپاری گنجانده و سپس شود./خلیج فارس

[کد خبر:AJ14760]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب