آینه جم: نگرانی پیمانکاران از بسته شدن اعتبارات 180 برای استان، دهکده گردشگری دلارام به مانع خورد، مخالفت شورای شهر بوشهر با خرید ساختمان 9 میلیاردی، سفر صادق خرازی به بوشهر، شکایت دفتر شورای نگهبان از سایت «خلیج فارس» و 4 منتخب استان در نشست دانشجویی برخی از شنیدنی های هفتگی «خلیج فارس» می باشد.

استاد دانشگاه آزاد بوشهر نماینده مجلس شد

به گزارش آینه جم: خبر نخست اینکه مسعود گودرزی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بوشهر به عنوان منتخب حوزه ممسنی و رستم استان فارس برگزیده شد. وی در مرحله دوم انتخابات به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان (لیست امید) با مرادی نماینده کنونی رقابت کرد که نهایتا با 45 هزار رای در مقابل 17 هزار رای به بهارستان راه یافت. وی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بوشهر در گروه علوم سیاسی و حقوق می باشد.

فرماندار سابق بوشهر مدیرکل می شود

خبر می رسد حسین عالی نژاد مدیرکل امور روستایی استانداری بوشهر بازنشسته شده است. گویا از حسن ابراهیمی فرماندار سابق مرکز استان برای عهده دار شدن این مسئولیت دعوت گردیده است. همچنین در پی بازنشستگی حجت الاسلام رزمجو مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکلی این دفتر نیز به ابراهیمی پیشنهاد شده است.

رونمایی از مدرسه تاریخی سعادت

مدرسه تاریخی سعادت بوشهر در آستانه روز معلم، امشب طی مراسمی رونمایی می شود. بهسازی این بنای تاریخی از تابستان 93 آغاز شده بود.

درخواست اهالی کاکی از دادگستری

اهالی شهر کاکی خواستار استقرار دادگاه در این شهر شدند. به گفته آنها در دوره رییس سابق دادگستری استان، این موضوع نهایی و ساختار اداری دادگاه کاکی نیز ابلاغ شده بود.

شکایت دفتر شورای نگهبان از «خلیج فارس»

دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر در خصوص یکی از مطالب منتشر شده در «خلیج فارس»، از مدیرمسئول این رسانه به دلیل آنچه نشر اکاذیب عنوان گردیده، شکایت کرد. این پرونده در مرحله بازپرسی می باشد.

نگرانی پیمانکاران از بسته شدن اعتبارات 180

اعلام عدم تخصیص اعتبارات ماده 180 به استان که در آستانه پایان سال مالی رسانه ای شده، نگرانی جدی پیمانکاران را در پی داشته است، خصوصا گروهی که بخش عمده پرداختی شان باید از این این محل تامین می شده است. آنها می گویند: مسئولان استانی باید از مرکز پیگیر جبران این کسری باشند، وگرنه علاوه بر مشکلات مالی که برای پیمانکاران بابت تاخیر در مطالبات شان پیش می آید، وضعیت پروژه های عمرانی نیز با اشکالات جدی مواجه خواهد شد.

فعالیت بدون مجوز پیمانکار استانداری در دهکده گردشگری

هفته گذشته با اطلاع رسانی دوستداران محیط زیست، از فعالیت بدون مجوز لایروب پیمانکار استانداری در ساحل دهکده گردشگری بوشهر توسط اداره محیط زیست بوشهر ممانعت شد. گویا این دستگاه فاقد عمق یاب بوده و از اداره بندر و محیط زیست برای فعالیت مجوز نداشته است. خبر دیگر درباره این پروژه، اذعان دیرهنگام دلشب مدیرکل محیط زیست مبنی بر نداشتن مجوز زیست محیطی در خصوص این پروژه بوده است و اینکه به گفته وی، قرار است به دلیل همجواری با ساحل و خورهای بوشهر، توسط مجری دهکده، مطالعات مدیریت زیست محیطی آن ارائه شد!

دهکده گردشگری دلارام به مانع خورد؟

شنیده می شود ایجاد دهکده گردشگری در روستای دل آرام دلوار که یکی از طرح های اعلام شده از سوی استاندار می باشد، به دلیل اعتراض یکی از دستگاههای ملی مبنی بر قرار داشتن در حریم فعالیتش و طی نشدن همه استعلام ها با هاله ای از ابهام مواجه شده است. گویا اعتباری هم برای مطالعات اولیه به بخش خصوصی پرداخت شده است.

برکناری یک مدیر در حین سفر

شنیده می شود موسی درویشی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جم که در تهران بوده، از سمتش برکنار شد. مشخص نیست وی از تغییرش اطلاع داشته یا خیر، ولی براساس خبری که سایت ارشاد استان از نشست شورای مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد استان منتشر کرده، حمیده ماحوزی دلیل این تغییر را محقق نشدن صلاحیت دروبشی برای تصدی مدیریت عنوان نمود.

مخالفت شورای شهر بوشهر با خرید ساختمان 9 میلیاردی

خبر می رسد شهرداری بوشهر لایحه خرید ساختمانی در خیابان چمران که تحت اجاره شهرداری منطقه یک و برخی سازمان های تابعه اش می باشد را به شورای شهر ارائه کرده، ولی با آن مخالفت شد. گویا قیمت کارشناسی این ساختمان 9 میلیاردتومان برآورد شده و شهرداری عقیده داشت که به دلیل کیفیت مناسب ساختمان و هزینه های صورت گرفته جهت فعالیت شهرداری در آن، خرید ساختمان توجیه دارد. با این حال برخی اعضای شورای شهر نیز عقیده داشتند که شهرداری قادر است با هزینه کمتر، ساختمان مناسب تری بسازد.

خرازی در بوشهر

شنیده می شود صادق خرازی موسس حزب ندای ایرانیان به بوشهر سفر می کند. گویا سه شنبه 21 اردیبهشت ماه برای این سفر تعیین شده که افتتاح رسمی دفتر حزب در استان و سخنرانی وی از مهمترین برنامه های خرازی می باشد.

تغییر رییس پلیس فتا استان

خبر دیگر اینکه با توجه به بازنشستگی داریوش پورسعید رییس پلیس فتای استان بوشهر، رحیم انصاری فرمانده پیشین انتظامی دشتستان جایگزین وی شد. پلیس فتا در حوزه رسیدگی به تخلفات فضای مجازی فعالیت دارد.

تغییر رییس مرکز بهداشت بوشهر

با خبر شدیم علیرضا حاجیونی که طی دو سال گذشته رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بوده، به همین سمت در مرکز استان منصوب می شود. گفتنی است غلامرضا کهن رییس فعلی مرکز بهداشت استان در آستانه بازنشستگی می باشد. جالب اینکه حاجیونی پیش از این هم در دشتستان جایگزین کهن شده بود.

افزایش اختلافات شورا و شهرداری خارگ

هفته پیش خبری در فضای مجازی درباره گم شدن اسناد 82 میلیارد ریال هزینه کرد شهرداری خارگ بین سال های 92 و 93  منتشر شد. به گفته باقری رییس شورای شهر خارگ، این موضوع در جریان حسابرسی های صورت گرفته از شهرداری مشخص شده است.

گویا برخی اعضای شورای شهر خارگ که از سال گذشته پیگیر تغییر بارگاهی از شهرداری بوده اند ولی زمینه این موضوع فراهم نشده، اختلافات شان تشدید شده و به نظر می رسد امیدوارند با رونمایی از این موضوع، زمینه تغییر یا استعفای شهردار را فراهم کنند. شایان ذکر است بارگاهی رییس سابق پست خارگ و عضو شورای سوم این جزیره، از سال 91 شهردار خارگ شد و در دوره کنونی شورا نیز ابقا گردید.

خلیج فارس به نام هرمزگان سند خورد

در جریان انفعال مسئولان استان بوشهر و نداشتن طرح و برنامه مشخص برای معرفی داشته های استان در حوزه دریا خصوصا بیشترین مرز با خلیج فارس، استان همسایه توانست با فعالیت های منسجم، بیش از گذشته نام خلیج فارس را با هرمزگان در سطح ملی عجین کند.

جدا از نبود برنامه ای موثر در سطح ملی و بین المللی برای معرفی خلیج فارس در استان بوشهر، خبر می رسد با درخواست مسئولان هرمزگان و موافقت وزیر ارشاد، بنیاد ملی خلیج فارس با مرکزیت استان هرمزگان راه اندازی خواهد شد. علی جنتی این خبر را دیروز در همایش پژوهشگران و محققین خلیج فارس در سالن فرهنگ و ارشاد جزیره هرمز عنوان کرد و گفت: تلاش داریم محور اقدامات و برنامه های مرتبط با خلیج فارس در قالب هرمزگان باشد. ضمن اینکه با راه اندازی این بنیاد، تمام اسناد و مدارک می تواند در یک جا جمع آوری شوند، و در این خصوص با استانهای بوشهر و خوزستان صحبت و همکاری آنها جلب شده است.

نامه سرگشاده دیگر برای استاندار

پس از ابراز نارضایتی شماری از فعالان اصلاح طلب و حامیان دولت در تنگستان از عملکرد مدیریت استان، هفته پیش نیز نامه جمعی از فعالان این طیف از شهرستان کنگان در رسانه ها منتشر شد.

در بخشی از این نامه خطاب به استاندار آمده: «در این مدت مردم و فعالان سیاسی شهرستان کنگان بارها و بارها به انحای مختلف  تلاش بر این داشتند که نظر مساعد شما را در رفع کاستی ها ی موجود جلب نمایند ولی بسیار جای تاسف دارد که شما تا کنون اقدامی شایسته ی مردم نجیب این شهرستان صورت نداده اید و از همان ابتدا ، بنا را بر نادیده انگاشتن مردم فهیم و تلاشگر شهرستان کنگان گذاشته اید.»

همچنین در بخش های دیگر نامه در خصوص رکود پروژه های عمرانی شهرستان و نبود اراده جدی برای توانمندسازی کادر مدیریتی کنگان بجای برخی مدیران بی انگیزه و خسته گلایه شده است.

توزیع بنزین یورو 4 در بوشهر

بنزین یورو 4 در نیمه دوم سال به بوشهر می رسد. این خبر را رییس شرکت پخش فرآورده های نفتی کشور اعلام کرده و گفته: در حال حاضر بنزین یورو 4 در 8 کلانشهر تهران، اراک، کرج، اصفهان، شیراز، اهواز و مشهد توزیع می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا مهرماه سالجاری شهرهای بندرعباس، چابهار، یزد، کرمان و بوشهر به این مناطق اضافه شوند.

چقدر از اعتبارات فاضلاب بوشهر محقق شد؟

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به مشكل فاضلاب بافت قديم بوشهر و مصوبه سفر استانی دولت در سال 93 بيان كرد: اعتبار مصوب دولت براي طرح فاضلاب بوشهر 170 ميليارد تومان بود كه از اين ميزان به دليل قرار داشتن دولت در تنگناهاي مالي تنها 9 ميليارد تومان آن تخصيص يافت.

تاخیر در وعده مسئولان به کارگران صدرا

برخی کارگران صدرا اعلام کرده اند: هنوز حقوق بهمن و اسفند سال گذشته شان که توسط مسئولان قول پرداختش داده شد، در اختیار آنها قرار نگرفته است. طبق خبرهای واصله، برخی نیروهای این مجموعه که در آستانه بازنشستگی هستند، به دلیل این تاخیر پرداخت ها، سوابق شان در بیمه تامین اجتماعی دچار اشکالاتی شده است.

4 منتخب استان در نشست دانشجویی

شنیده می شود یکی از تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نظر دارد نشست پرسش و پاسخ با هر چهار منتخب استان در مجلس دهم برگزار کند. گویا خدری، سعادت، شهریاری و الماسی برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده اند.

گلایه از فرمانداری بوشهر

دست آخر اینکه پس از تغییر فرماندار بوشهر، جلسات کمیسیون ماده 100 (ساختمانی) به دلیل عدم حضور فرماندار یا نماینده وی برگزار نشده که این موضوع گلایه هایی توسط شهروندان در پی داشته است.

[کد خبر:AJ15164]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب