آینه جم - فرماندار عسلویه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تخصیص سهمیه ویژه اشتغال به این شهرستان، گفت: وضعیت اشتغال در شهرستان عسلویه رو به بهبود است.

به گزارش آینه جم، عبدالله نادری ظهر جمعه در جمع نمازگزاران شهر عسلویه  اظهار داشت: برای پیشرفت و توسعه بهتر شهرستان، نیاز به مشارکت همه مردم است، همه باید با همدلی و همزبانی، برای توسعه هر چه بهتر گام بردارند.

 وی با اشاره به موفقیت‌های دولت روحانی در سه سال اخیر افزود: در دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته، در زمینه سلامت، کاهش تورم، ایجاد نشاط و امید و سیاست خارجی و برجام قدم های بسیار خوبی برداشته شده است.

 نادری بیان داشت: از ابتدای حضورم در فرمانداری عسلویه، موضوع اشتغال را به عنوان مطالبه مهم در دستور کار قرار دادم و بخش مهمی از وقت فرمانداری به این موضوع اختصاص یافته است.

توسعه زیرساخت‌های شهرستان

فرماندار عسلویه گفت: در سال گذشته و حتی ابتدای امسال جلسات متعدد با مدیران پتروشیمی ها، مجتمع گاز پارس جنوبی و منطقه ویژه پارس جنوبی در زمینه اشتغال جوانان و همچنین جذب اعتبارات برای اجرای زیرساخت های شهرستان داشته ام و بحمدالله نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

وی افزود: در دولت قبل، مصوبه بکارگیری ۵۰ درصد نیروی بومی در فرصت های شغلی منطقه مطرح شد و شعاع بومی نیز ۱۵۰ کیلومتری پارس جنوبی قرار داده شد که با این مصوبه، چیزی عاید شهرستان نمی‌شود.

 نادری گفت: ما موضوع تخصیص سهمیه خاص اشتغال به شهرستان را در دستور کار قرار دادیم و با این کار در سال گذشته ۵۰ نفر از جوانان عسلویه در پتروشیمی ها استخدام رسمی شدند و ۱۰۰ نفر نیز در شرکت های پیمانکاری مشغول به کار شدند.

تخصیص سهمیه ویژه اشتغال به شهرستان

نادری با بیان اینکه همه جزییات استخدامی های جوانان عسلویه در پتروشیمی ها و شرکت های منطقه را با توجه منافع شهرستان در این فرصت بیان نمی‌کند گفت: در سال جاری ۲۳ نفر نیروی حراست برای فاز ۱۵ و ۱۶ و ۱۵ سهمیه برای پتروشیمی مرجان و ۴ نفر سهیمه خاص از پتروشیمی آریاساسول برای شهرستان عسلویه گرفته شده است.

نادری با بیان اینکه این آمارها مربوط به اختصاص سهیمه خاص شهرستان است و آمار اشتغال جوانان در یک سال گذشته بیشتر از موارد فوق است، ادامه داد: بحمدالله نسبت به ابتدای سال گذشته، وضعیت اشتغال رو به بهبود است و همچنان به عنوان مطالبه اول شهرستان، پیگیر اشتغال جوانان شهرستان هستیم.

توسعه بیمارستان عسلویه/ تکمیل زایشگاه

نادری در ادامه به توسعه بیمارستان عسلویه اشاره کرد و گفت از تامین اجتماعی استان ۶۴۰ میلیون تومان و از پتروشیمی جم نیز یک میلیارد تومان برای طرح‌های توسعه بیمارستان اعتبار جذب شده است.

 فرماندار عسلویه خاطرنشان کرد: ساختمان زایشگاه عسلویه تا پایان شهریور ماه تکمیل می شود و اجرای بخش نوزاد و بخش ویژه نیز در برنامه پیگیری ها قرار دارد.

 نادری در پایان از جذب اعتبارات از پتروشیمی ها برای ساخت فضای آموزشی، پارک و خانه بهداشت در چند نقطه شهرستان خبر داد.

[کد خبر:AJ15860]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب