به گزارش  آینه جم ؛ غلامرضا زمانی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر در ارتباط با اجرای طرح نخبه‌پروری و روستا مرکزی توسط سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: در راستای کمک مجموع وزارت نفت به محیط پیرامونی، در بخش نرم‌افزاری در عرصه آموزش اقداماتی را در جنوب استان انجام دادیم که شامل طرح نخبه‌پروری و روستا مرکزی بود.

وی بیان کرد:  طرح نخبه‌پروری در راستای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزانی است که بضاعت مالی خوبی نداشتند و در این طرح دانش‌آموزان معدل 17 به بالا را انتخاب کردیم و تأکید بر حضور دانش‌آموزان بومی در این کلاس‌ها بود.

زمانی اضافه کرد: هدایت تحصیلی هدف دیگر ما در طرح نخبه‌پروری بود تا دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های موردنیاز نفت هدایت کنیم.

مدیر تعاملات اجتماعی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی تصریح کرد: هدف بعدی این بود علاوه بر نیازهای نفت، نیازهای دانش‌آموزان بومی و پیرامون مجموعه نفت را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در طرح روستای مرکزی هم به دنبال این بودیم که دانش‌آموزان روستایی به مراکز آموزش متوسطه دوم بیایند و دسترسی آنان به آموزش در این مقطع آسان شود ضمن اینکه جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان روستایی از دیگر اهداف ما بود.

زمانی اظهار داشت: در سال تحصیلی 93، 94 هم 120 دانش‌آموز نخبه را از کنگان و عسلویه آموزش دادیم و رتبه 24 کنکور در منطقه 3 و نفر اول استان بوشهر از همین کلاس‌های نخبه‌پروری منطقه ویژه برگزیده شد.

مدیر تعاملات اجتماعی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی بابیان اینکه امسال 332 دانش‌آموز تحت پوشش طرح نخبه‌پروری سازمان منطقه ویژه قرار دارند، گفت: آمار به‌دست آمده از نتایج کنکور امسال نشان می‌دهد رتبه‌های زیر 1000 و زیر 500 از همین کلاس‌های نخبه‌پروری داشتیم.

این مسؤول گفت: سال گذشته 10 نفر رتبه زیر 1000 داشتیم و برای آنان بسته حمایتی در نظر گرفتیم و سالانه مبلغی برای کمک‌هزینه تحصیل به آنان می‌دهیم و امسال هم برای رتبه‌های زیر 1000 کنکور همین برنامه را داریم.

زمانی تأکید کرد: زیربنای توسعه نفت، گاز و اقتصاد نیست بلکه زیربنای توسعه مغزها هستند و اگر توانستیم افراد را بزرگ کنیم ایشان می‌توانند شهرهای خود را بزرگ کنند.

تقدیر استاندار بوشهر از دکترزمانی:

000IMG-20160815-WA0004.jpg

[کد خبر:AJ17515]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب