آينه جم :تعدادی از خیرین اقدام به خرید شیر برای بره آهوان نمودند. 2 راس بره آهو که بعد از زایمان در مسیر وسایل نقلیه رها ده بودند توسط دوستداران محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست خارگ تحویل داده شدند و پرسنل این اداره اقدام به تیمار و تغذیه این بره آهوان با شیرهای بسته بندی نمودند.

به گزارش آينه جم به نقل روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ،تعدادی از خیرین که نمی خواستند نامی از آنها برده شود بعد از اینکه اطلاع پیدا کردند این بره آهوان در اداره در حال نگهداری هستند به صورت داوطلبانه تامین شیر آنها را بر عهده گرفته و تاکنون نیز این کار را ادامه داده اند. این بره آهوان که در زایش پاییزی پناهگاه حیات وحش خارگ به دنیا آمده اند در حال حاضر در سلامت کامل هستند و روزانه در چهار وعده توسط شیرهای پاستوریزه تغذیه می شوند. لذا ضمن تقدیر و تشکر از این علاقمندان واقعی محیط زیست ازخداوند منان نیز برای آنان اجر اخروی و زندگی پربرکت را خواستاریم.



با توجه به رسیدگی ها و تلاش پرسنل اداره خارگ و همچنین حمایت های اداره کل و مردم دوستدار محیط زیست هر ساله جمعیت آهوان خارگ در دو فصل بهار و پاییز زایش دارند که به دلیل کمبود فضای مناسب آهوان آبستن اقدام به زایش در مسیرهای پر رفت آمد می کنند و مردم دوستدار محیط زیست نیز با دیدن بره آهوان ناتوان برای جلوگیری از آسیب دیدن، آنها را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل می دهند.

لزوم اجرای طرح تعدیل جمعیت آهوان با توجه به رشد جمعیت سالانه به نظر می رسد که می تواند تا حدودی با توجه به تجارب قبلی درصد تلفات را پایین بیاورد.

[کد خبر:AJ19342]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب