آینه جم: نماینده مردم دشتی و تنگستان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خواهان رسیدگی سریع و اقدام عملی برای رفع مشکل افت شدید قیمت گوجه فرنگی کشاورزان این منطقه شد.

به گزارش «آینه جم»؛ سید کمال الدین شهریاری در صحن علنی مجلس و در فرصت تذکرهای شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان شهرستانهای دشتی و تنگستان با خسارت و زیان های جبران ناپذیری مواجه شده اند که دارند به روز سیاه می نشینند بنابراین خواهشم از وزیر محترم این است که سریعا رسیدگی کنند و اقدام عملی در این زمینه انجام دهند.

وی تصریح کرد: شهرستانهای دشتی و تنگستان به عنوان یکی از قطب های تولید صیفی جات و گوجه فرنگی خارج از فصل  کشور است اما در سال جاری همزمان با شروع برداشت محصول خارج از فصل توسط کشاورزان بازار فروش آن در شرایط بسیار نامناسبی قرار گرفته است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان اضافه کرد: حدود ۵۸۸۰ هکتار سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی کشاورزان در این دو شهرستان به دلیل عدم تعادل در بازار عرضه و تقاضا با افت قیمت و عدم فروش محصول تولیدی مواجه شده است.
شهریاری ادامه داد: هزینه های تولید برای هر هکتار به طور متوسط حدود ۲۵۰ میلیون ریال است که این باعث می شود هر کیلو گوجه فرنگی برای کشاورز با هزینه جمع آوری، سبد و کارگر به مبلغ هر کیلو حدود ۱۰۰۰ تومان برسد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان افزود: متاسفانه قیمت پیشنهادی دلالان برای هر کیلو ۲۰۰ تومان است و این باعث شده است که کشاورزانی که نمی توانند این محصول را نگهداری و ذخیره کنند و توجیهی نیز برای فروش این محصول به کارخانجات تبدیلی ندارند با وضعیت بسیار نامطلوبی مواجه هستند.

شهریاری تاکید کرد: کشاورزان شهرستانهای دشتی و تنگستان با خسارت های جبران ناپذیری مواجه شده اند که به روز سیاه دارند می نشینند بنابراین درخواست من از وزیر کشاورزی  رسیدگی سریع و اقدام عملی برای رفع این مشکل است.

[کد خبر:AJ19619]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب