آینه جک: با وجود منع قانونی برای صادرات این منبع  و ثروت ملی، مافیای خاک همچنان از محل صادرات خاک کشاورزی سود خوبی عایدشان می‌شود. در سالیان اخیر هم گاهی در رسانه‌ها، برخی از مسئولان، فروش رسمی آن به کشورهای خلیج فارس را افشا کرده و از صادرات آن از طریق گمرک های جنوب، با عنوان صادرات غیرنفتی به کشورهای امارات و قطر خبر داده‌اند. هر چند که این موضوع از سوی مسوولان تکذیب شد اما هنوز هم اخباری مبنی بر قاچاق خاک شنیده می‌شود.

به گزارش «خلیج فارس»؛ اخیرا هم صداوسیمای فارس مستندی خبری با عنوان صادرات خاک این استان از طریق کارخانه سیمان کنگان پخش کرد که بازتاب زیادی داشت، اما مسئولان کارخانه با برگزاری تور خبری تاکید کردند: صداوسیما شیطنت کرده و نمایش نقاله کارخانه به عنوان ابزار صادرات خاک از روی بی اطلاعی بوده، بلکه این محصول کلینکر به عنوان ماده اولیه سیمان در حال انتقال به کارخانه بوده است!

در تازه ترین اظهارنظر، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به قاچاق گسترده خاک از جنوب ایران، به‌خصوص جزایر جنوبی هشدار داد.

معصومه ابتکار در مصاحبه ای که سایت خانه ملت از وی منتشر کرده، گفت: مسئولیت اصلی مقابله با قاچاق خاک با سازمان منابع طبیعی است، اما اگر قاچاق خاک از مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام گیرد به‌طور قطع با آن برخورد خواهیم کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست قاچاق خاک از جزیره هرمز را یادآور شد و تصریح کرد: جزیره هرمز یکی از جاذبه‌های زیبای طبیعی ایران و یکی از ظرفیتهای ارزشمند ‌فارس است که متاسفانه در این منطقه شاهد قاچاق خاک بوده‌ایم؛ از این رو بارها نگرانی خود را به‌صورت کتبی به سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و وزارت جهادکشاورزی اعلام کردیم.

ابتکار با بیان اینکه قاچاق خاک به‌جز هرمز از مناطق دیگر هم انجام می‌گیرد، گفت: خاک بسیار ارزشمند است و قاچاق آن یک تهدید محسوب می‌شود، از این رو لایحه حفاظت از خاک را که در حال بررسی است را هر چه زودتر به مجلس ارائه خواهیم کرد.

[کد خبر:AJ19632]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # بهروز پیرپکاجکی 1395-09-24 09:29
جزیره هرمز یکی از ظرفیتهای ارزشمند فارس است؟؟؟؟؟؟!!!!!! !!!!!!!! این یعنی چه؟ اشتباه تایپی است یا عمدی در سخن سرکار خانم یا بی اطلاعی ایشان از اینکه جزیره هرمز متعلق به استان هرمزگان است؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر ناشی از بی اطلاعی ایشان باشد پیشنهاد می کنم ایشان یکبار دیگر جغرافیای دبستان را مرور فرمایند. عجب مسئولینی داره این تدبیر و امید هنوز نمی دونن چه منطقه ای متعلق به چه استانیه. با با حداقل از مشاورات سئوال کن. سرکار خانم قبل از اینکه دهان بگشایی بهتر است فکر کنی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب