آینه جم: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرگفت: بهبود ذخایر آب‌های زیر زمینی در برنامه ششم توسعه از اولویت‌ها بوده که برای تحقق این مهم ۱۰۶ میلیارد تومان مصوب شده است.
۱۰۶ میلیارد تومان برای بهبود ذخایر آب‌های زیرزمینی استان مصوب شدبه گزارش آینه جم؛سهیل مهاجری صبح امروز در نشست شورای فنی استان بوشهر با بیان اینکه حوزه‌های ابخیزداری نقش مهمی درکنترل سیلاب دارد اظهار داشت: حوزه‌های آبخیزداری  استان بوشهر به سه  حوزه مهران، حله و مند تقسیم بندی شده‌اند.
وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای 276 حوزه آبخیزداری است، تصریح کرد: این حوزه‌ها عرصه‌ای افزون بر 2.5 میلیون هکتار از اراضی تحت پوشش دارند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در معرض خشکسالی قرار دارد افزود: وضعیت بارندگی امسال هم تاکنون مناسب نبوده و این در حالی است که استان بوشهر  چندین سال است که در معرض خشکسالی قرار گرفته دارد.
مهاجری با اشاره به اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در استان بوشهر خاطرنشان کرد: این طرح که در روستاها و مناطق کشاورزی اجرا می‌شود نقش مهمی در بهبود معیشت روستائیان و کشاورزان دارد که امسال در دو شهرستان تنگستان و بوشهر اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به نقش مهم مدیریت یکپارچه سرزمینی افزود: طرح مدیریت یکپارچه سرزمین برای دستیابی به حوزه‌های آبخیزداری سالم و پایدار در راستای بهره‌برداری کمی و کیفی از این متابع اجرا می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در حوزه سیل‌بندها، تغذیه مصنوعی و آبخیزداری‌ و آبخوان‌داری در استان بوشهر اجرا شده گفت: تا سال گذشته 509 سازه کوچک و بزرگ برای استحصال آب در استان بوشهر اجرای شد که افزون بر 74 میلیون متر مکعب آب استحصال می‌شود.
مهاجری از اجرای طرح بهبود ذخائر آب زیر زمینی در استان بوشهر خبرداد و افزود: بهبود ذخایر آب‌های زیر زمینی در برنامه ششم توسعه از اولویت‌ها است که برای تحقق این مهم 106 میلیارد تومان مصوب شده است. طرح‌های کنترل سیلاب، آبخوان‌داری و آبخیزداری به سمت معیشت پایدار محلی سوق داده می‌شود.
[کد خبر:AJ19880]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب