آینه جم: قائم مقام سازمان منطقه ویژه پارس از افتتاح و بهره برداری تقاطع غیرهمسطح شهدای خلیج فارس همزمان با ایام دهه فجر امسال خبر داد.

 به گزارش آینه جم: مهندس حجت الله فریدونی، قائم مقام سازمان منطقه ویژه پارس در حاشیه بازدید از طرح عمرانی و زیربنایی «تقاطع غیر هم‌سطح شهدای خلیج فارس» گفت: احداث و ساخت این پروژه در جهت توسعه زیرساخت ها و گسترش پروژه های زیر بنایی و عمرانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف تسریع و تسهیل تردد و حرکت خودروهای سبک و سنگین از ابتدای سال ۹۳ در دستور کار مهندسان  منطقه یک پارس جنوبی قرار گرفت که به کمک مهندسی ارزش مبلغ قرارداد از ۳۶ میلیارد به یک سوم یعنی ۱۲ میلیارد و مدت زمان پروژه از ۴۸ ماه به ۲۳ ماه کاهش یافت.
وی افزود: همه گروه‎های فعال در این پروژه با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته در جهت اجرای مطلوب و موثر در سه شیفت کاری فعالیت داشتند که این حجم عملیات عمرانی در حوزه طرح‌ها و پروژه های عمرانی و جاده‌ای کشور چشمگیر و قابل توجه است.
مهندس فریدونی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های کارشناسی و فنی، مدت زمان اجرای این پروژه از پنج سال به ٢٢ ماه کاهش یافت و با تامین اعتبار و صرف هزینه 36 میلیارد تومان بزودی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان این که منطقه ویژه پارس از موقعیت بین المللی و استراتژی ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ملی در مسیر توسعه کشور گام های مهمی برداشته خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به این که منطقه ویژه پارس با تکیه بر ظرفیت ها و پتانسیل های عظیم صنعت نفت مستعد سرمایه گذاری در بخش های انرژی است، گفت: تقاطع همسطح شهدای خلیج فارس در شهر عسلویه و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عنوان گذرگاه و راه ارتباطی بین المللی برای ورود و تردد خودروها و دسترسی به راههای جنوبی کشور و مسیر های بین المللی از جمله به استان هرمزگان و بوشهر نقش مهم و حائز اهمیتی ایفا می کند.
قائم مقام سازمان منطقه ویژه پارس درتشریح مشخصات این پروژه گفت: تقاطع همسطح شهدای خلیج فارس دارای دو دهانه ورودی و پل است که تاکنون برای رو سازی و زیر سازی این پل بیش از 4 کیلومتر آسفالت ریزی شده است.
با توجه به اجرای فعالیت‌های پایانی طرح عمرانی تقاطع غیر هم‌سطح شهدای خلیج فارس محدودیت های ترافیکی در مسیر محور بزرگراه بوشهر – بندرعباس تا پایان این پروژه از طریق جاده کمکی انجام می شود.
[کد خبر:AJ20217]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب