به گزارش آینه جم:  شبیر فکوریان: یک هفته پیش در حال بازدید و گشت زنی از جنگل گلوبردکان بودم که متوجه مواد روغنی بر روی سطح آب شدم و توجه و نگرانی مرا به خود جلب کرد که فردای آن روز با محمد تقی محمدی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم تماس گرفتم و مراتب را برای پیگیری گزارش دادم و محمدی جهت اقدام فردای آن روز اقدام به حضور در محل مورد وقوع معضل مربوطه نمود.

در تماس تلفی با حسین دلشب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر فاجعه محیط زیستی گلوبردکان را اطلاع دادم و خواستار حضور هر چه سریعتر وی در گلوبردکان برای اقدامات و بررسی لازم شدم.

محمد تقی محمدی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست طی گزارشی به مسئولان شهرستان خواستار و حضور نمایندگان پالایشگاه فجر جم در محل فاجعه رخ داده شد که با حضور نمایندگان پالایشگاه فجر جم این معضل نیز تایید شد و برای اقدامات بعدی و نوع مواد از این مواد و آب منطقه بروز فاجعه نمونه گیری شد.

طی آخرین تماس تلفی با سرپرست اداره محیط زیست شهرستان جم، محمدی اذعان کرد: گزارش و نمونه مواد برای بوشهر ارسال شده است و خواستار حضور کارشناسان و مسئولان استانی در جنگل گلوبردکان برای بررسی و اقداماتلازم هر چه سریعتر این معضل شده ام.

متاسفانه هنوز هیچگونه گزارش تا الان مبنی بر جواب آزمایش بر روی این آب توسط پالایشگاه فجر جم به ما نداده شده است و انتظار هم نمی رود جوابی گرفته شود ولی هم اکنون منتظر جواب آزمایش از اداره کل حفاظت از محیط زیست استان هستیم.

آب آشامیدنی شهر انارستان و ریز از مسیر این رودخانه فصلی تامین می شود!

آیا احتمال این می رود که این مواد سمی باشند؟ آیا احتمال دارد پساب پالایشگاه فجر جم به آب آشامیدنی مردم شهر انارستان و شهر ریز و روستاهای تابع رسیده باشد؟ آیا این مواد به بدن انسان آسیبی وارد نمی کنند؟

چرا بعد از آزاد پساپ صنعتی پالایشگاه فجر جم در شهریور ماه ۹۴ اقدامی برای پاکسازی صورت نگرفت؟ و چرا پس از آزاد سازی پساب صنعتی در خرداد ماه ۹۵ توسط پالایشگاه فجر جم اقدامات درخوری توسط مسئولین شهرستان جم صورت نگرفت؟

آیا اینها همان موادی است که در ۲۶ دیماه ۱۳۹۵ توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم با برداشت شن و ماسه بستر رودخانه کنار پالایشگاه سر از خاک بیرون زدند؟

آیا مسئولین دوباره در قبال این فاجعه و درگیر بودن سلامتی مردم که حق زندگی سالم دارند، سکوت اختیار می کنند؟

در حال بروز رسانی …

حضور مامور بررسی از پالایشگاه فجر جم و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم در محل فاجعه محیط زیستی گلوبردکان

 

 

 

 

 

[کد خبر:AJ20458]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب