آینه جم: قائم مقام منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: برای تعمیر هواپیمای حادثه دیده در فرودگاه عسلویه قطعات مورد نیاز هواپیمای کاسپین امروز به عسلویه منتقل می‌شود تا هواپیما پس از تعمیر به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش آینه جم؛  حجت‌الله فریدونی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه عسلویه اظهار داشت: این هواپیما که از نوع ام دی با ظرفیت 120 صندلی است، دیشب دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه عسلویه به سبب آسیب دیدگی و تغییر زاویه چرخ جلو درخواست فرود اضطراری کرد.

وی با بیان اینکه با فراهم شدن شرایط و امکانات لازم این هواپیما توانست 2 ساعت بعد در فرودگاه عسلویه فرود آید تصریح کرد: مسیر این هواپیما بعدازظهر دیروز از تهران به عسلویه بود و به سبب آسیب جزیی که هنگام فرود در ناحیه چرخ جلو دیده بود، پس از تعمیر اولیه در فرودگاه عسلویه، خلبان تصمیم گرفت همراه با خدمه پروازی به تهران برود تا در آنجا تعمیر به طور کامل انجام گیرد.

قائم مقام  منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی تعداد خدمه پروازی این هواپیما را 16 نفر اعلام کرد و  گفت: ساعت 18 و 10 دقیقه هواپیما  پرواز کرد اما هشت دقیقه بعد درخواست فرود اضطراری کرد،  که همه امکانات برای این فرود اضطراری در ایمنی کامل انجام گیرد.

فریدونی با بیان اینکه برای ایمنی بیشتر، خلبان سوخت را پیش از فرود تخلیه کرد افزود:  دست اندرکاران فرودگاه عسلویه یک‌هزار و 200 متر از باند فرودگاه را فوم پاشی کردند تا این‌که پس از حدود دو ساعت 28 دقیقه هواپیما با مهارت خلبان سالم بر زمین نشست.

وی با بیان اینکه هنگام نشستن هواپیما لاستیک دو چرخ جلو هواپیما ترکیدند افزود: خوشبختانه در ترکیدن لاستیک‌های هواپیما، آسیبی به هیچ یک از خدمه پرواز وارد نشد.

جانشین فرمانده ارشد مدیریت بحران منطقه ویژه پارس جنوبی فرود سالم و ایمن هواپیما را نتیجه کار هماهنگ گروهی خدمه پرواز و نیروهای مستقر در فرودگاه عنوان کرد وگفت: قطعات مورد نیاز هواپیمای کاسپین امروز با پرواز به عسلویه منتقل می‌شود تا هواپیما پس از تعمیر به فعالیت خود ادامه دهد.

فریدونی با بیان اینکه قرار بود هواپیمای کاسپین  دیشب به سمت کرمانشاه پرواز کند خاطر نشان کرد: به سبب حادثه پیش آمده، پرواز این هواپیما به کرمانشاه لغو شد و پرواز جایگزین آن امروز انجام می‌گیرد.

قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تعطیل شدن فرودگاه خلیج فارس عسلویه خبر داد و تصریح کرد: به منظور تامین شرایط برای فرود اضطراری هواپیما و پس از آن پاک کردن فوم از روی باند، فرودگاه خلیج فارس عسلویه تا ساعت 24 دیشب تعطیل بود اما پس از آن فعالیت خود را از سر گرفت و دو پرواز شرکت‌های کاسپین و ماهان به تهران با تاخیر، انجام شد.

[کد خبر:AJ20831]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب