«آینه جم»؛ شرکت توتال به اجرای قرارداد توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی متعهد است.

به گزارش «آینه جم»؛؛ شرکت توتال فرانسه با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ درباره خروج از توافق هسته‌ای، به توافق گازی خود با ایران پایبند می‌ماند.

بر اساس این گزارش پاتریک پویان، مدیر عامل توتال گفته است هنگام امضای توافق توسعه فاز 11 پارس جنوبی آگاه بودیم که راهی پر فراز و نشیب در اجرای این قرارداد در پیش است.

وی افزود: من از دولت فرانسه دستوری دریافت نمی‌کنم و از دولت آمریکا هم دستوری دریافت نمی‌کنم؛ به این واقعیت که هر کشور می‌تواند سیاست خارجی خود را تعیین کند احترام می‌گذارم و آن را در نظر می‌گیرم.

تفاهم نامه طرح توسعه فاز 11 در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی، میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین و شرکت پتروپارس ایران امضا شد.

ارزش این طرح چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار است.

وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی پیش بینی کرده بود حدود 70 درصد ارزش فعالیت‎های توسعه ای در فاز 11  که معادل سه و نیم میلیارد دلار است، در اختیار شرکت های ایرانی قرار گیرد.

با اجرای فاز 11 برآورد می شود در مدت 20 سال 335 میلیارد مترمکعب گاز، 290 میلیون بشکه میعانات گازی، 14 میلیون تن گاز مایع، 12 میلیون تن اتان و دو میلیون تن گوگرد تولید شود.

[کد خبر:AJ23089]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب