«آینه جم» تاکید بر لزوم مردم‌داری و حضور مسئولان در بین‌مردم و بیان ضرورت شفافیت در مقابل مردم از نکات مهم مطرح‌شده در نماز جمعه عسلویه و آبدان بود.

به گزارش«آینه جم» حجت‌الاسلام شیخ مصطفی بدری در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه به نعمت امام زمان (عج) برای مسلمانان اشاره کرد و اظهار داشت: زیاد شمردن نعمت و شکر مایه فزونی است و باید مواظب باشیم نعمت‌های خدا را کفران نکنیم.

مسئولان مردم‌دار باشند/ لزوم شفافیت در مقابل مردم

وی اضافه کرد: اهل بیت نعمت هستند. در قیامت از نعمت اهل بیت سوال می‌کنند. یاد امام زمان در دل‌های مومنان است و در همه حال به یاد آن حضرت هستند. آن ذخیره الهی خواهد آمد و در مقابل کسانی که مقابل امام ظاهر ایستاده‌اند خواهد ایستاد.

امام جمعه عسلویه به دیدار نخبگان با رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: معظم له فرمودند «از نخبگان درسیستم مدیریتی کشور استفاده شود» بعضی می گویند جوانان تجربه ندارند، شما که مسئولیت گرفتید مگر از روز اول تجربه داشتید؟ به مرور زمان تجربه کسب کردید و باید به این جوان‌ها میدان داد. به آنها بها داد و باید از جوانان متعهد، متدین، با اخلاص و پایبند به انقلاب و ارزش‌ها استفاده کرد.

وی با تسلیت اربعین حسینی، به حرکت عظیم پیاده روی اربعین اشاره کرد و این رویداد را حرکتی فرهنگی وازشعائر اسلامی دانست و بیان کرد: این مراسم تا الان در کمال آرامش و امنیت برگزار شده و راهپیمایان به حرکت خود برای رسیدن به کربلا ادامه می‌دهند.

بدری خاطرنشان کرد: دشمن کارهایی انحام می دهد که جوانان، زنان و مردان در این راهپیمایی سست شوند اما مردم ارادت خاصی به ساحت ابا عبدالله دارند و حرکت کرده‌اند و دارند خودشان را به آن سرزمین مقدس و کربلای حسینی می‌رسانند.

وی افزود: برگزاری باشکوه مراسم اربعین مدیون خون هزاران شهید است. اگر شهدا نبودند، مدافعان حرم نبودند، اربعین نبود، هر قدم بر می داریم به یاد شهدا باشیم.

امام جمعه موقت عسلویه به موضوع اهانت یکی مسئولین واحدها در یکی از شرکت‌ها و گستاخی وی در جمع‌آوری و اهانت به عکس های حضرت(ره) امام و رهبر انقلاب و شهدا اشاره کرد و گفت: مدیران بعضی واحدهای برخی شرکت‌های منطقه گستاخ شدند. هر جا خواستند هر حرفی بر زبان جاری می‌کنند و عکس امام و رهبر را پاره می‌کنند. شما چند روزی است پست گرفته‌اید و پولدار شدید و مدیون خون شهدا و امام هستید. توهین به امام می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی این افراد گرفته نشود از این واحد به آن واحد و از این شرکت به آن شرکت می‌روند؛ امروز عکس امام و شهدا را پاره می‌کنند و فردا جنایتی دیگری می کنند که باید جلوی اینها ایستاد.

بدری اضافه کرد: شما چهار روز گرفتار این منطقه شدید و دادتان بلند است. مردم شریف این منطقه یک عمر دارند اینجا تلف می‌شوند؛ مواظب باشید هر حرفی نزنید و هر حرکتی انجام ندهید. شهدا این صندلی را به شما دادند. اگر این میز وفا می‌کرد به شما نمی رسید.

وی تصریح کرد: اگر خودشان را اصلاح نکردند، نام شرکت و نام مسئول مربوطه را اینجا اعلام می‌کنم؛ چقدر جرات پیدا کردند که این حرف‌ها را بزنند. توقع داریم از مسئولین و نهادهای مقدس که با این فرد برخورد کنند.

مسئولان شفاف باشند

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در نماز جمعه این هفته آبدان با اشاره به صحبت های رهبر معظم انقلاب بیان داشت: رهبر انقلاب قبل از شروع درس خارج فقه درباره نامه امام علی(ع) خطاب به مسولان نکاتی را فرمودند.

وی اضافه کرد: متاسفانه عده ای در نظام بعد از قبول مسئولیت از مردم دوری می‌کنند و از مردم فاصله می گیرند. فردی استاندار یا وزیر می شود و در را بر روی مردم می بندد و حتی به خبرنگاران که وظیفه خود را عمل می‌کنند، توهین می کند، حتی آقایی که وزیر شده و از کلمات توهین آمیزی خطاب به مردم که ولی نعمتان این نظام هستند بیان می کند.

امام جمعه آبدان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر شفافیت مسئولان، بیان کرد: چرا در نظام اسلامی اینقدر ناآگاه است و این موارد احترام و شفافیت که امام علی می فرماید را می‌گوید از غربی ها یاد گرفته ایم. امام علی می فرماید حق مردم است که بدانند مسئولان شفاف عمل می‌کنند، البته این حرف امروز رهبری نیست و چندین سال است که مطرح می کند، در رابطه با دارایی و اموال مسئولان آیا اجرایی می‌شود؟ نه خیر؛ اجرایی نمی شود.

وی بیان کرد: رئیس جمهور می‌گوید بانک مرکزی باید به مردم بگوید ارزها چطور تقسیم شده و به چه کسانی رسیده ولی آیا شفاف می‌شود؟ آیا رئیس جمهور این حرف‌ها را برای دلخوشی مردم می‌زند و یا واقعا می‌خواهد انجام شود و اگر واقعا هست چرا فشار نمی آورد روی مسئولینی که خودش نصب کرده.

حمیدی‌نژاد افزود: برخی با هزینه‌های گزافی در انتخابات شرکت می‌کنند تا بتوانند برنده شوند ولی واقعا این همه پول از کجا آمده است؟ می‌گوند از خیری؛ هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیرد. مسئولی که در زمان مسولیتش هزاران میلیارد جمع می کند؛ این پول ها از کجا می آید؟ همه کسانی که بیت المال زیر نظر آنهاست باید شفاف بگویند جزء به جزء پولی که در اختیارشان است در چه راهی هزینه شده است.

وی گفت: برخی چند هزار میلیارد وام بدون ضامن گرفته، چطوری است که آقا اینقدر وام می‌گیرد بدون ضامن و حتی اقساط پرداخت نمی‌کند ولی در جواب قوه قضاییه که می خواهد نام آنها برده شود رئیس بانک از بردن نام آنها امتناع می‌کند؟ قوه قضایه در این چند مدت خیلی خوب عمل کرده و مردم هم انتظار دارند بجز کسانی که پول گرفته اند آنهایی که پول داده اند نیز باید محاکمه شوند و مردم باید در نزدیکی ۴۰ ساگی نظام مطالبه گری خود را بیشتر کنند.

امام جمعه آبدان ادامه داد: موضوع دیگر اربعین امام حسین است. واقعا معجزه الهی است که در سال ۹۰ فقط ۵۰ هزار نفر بوده و امسال ده‌ها برابر شده است و این را قدر بدانید و این عنایت الهی است که به این شکوه برگزار می شود. کسی که در پیاده روی اربعین شرکت می کند باید در راهپیمایی ۱۳ آبان نیز شرکت کند که هر دو استکبار ستیزی مومن را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در خطبه های هفته قبل در عبرت‌های عاشورا موضوع نفوذ در بین شیعیان پرداختیم و امروز نیز از خطری که در آخر الزمان رخ می دهد صحبت می کنیم. اینها منافقینی هستند که در میان پیروان اهل بیت خود را جا می زنند تا جامعه اسلامی را به سمتی پیش می برند تا جایی که دشمن میخواهد و آن فروپاشی حکومت دینی است.

حمیدی‌نژاد با بیان اینکه فتنه دجال بسیار بزرگ است ولی امام رضا می فرماید منافقین از آن نیز بزرگتر و سختر است افزود: اگر در میان شیعیان و کسانی که ادعای دوستی اهل بیت می کنند، دنبال راهی برای دوستی با دشمن اهل بیت است و یا دشمنی با دوستان اهل بیت است این شخص منافق و از فتنه دجال هم خطرناک تر است.

وی تاکید کرد: دوستی با دشمنان اهل بیت و دشمنی با دوستان اهل بیت دو کلید واژه مهم برای شناخت منافقین است، امام علی می فرماید:اگر من با همین شمشیر خودم بینی مومنی را قطع کنم که با من دشمن شود و من مضرب او شوم، مومن اینطور نیست و این کار را برای خدا می داند و باز من را دوست دارد و در مقابل اگر همه دنیا را به منافقی بدهم که او مرا دوست داشته باشد،من را دوست ندارد.

امام جمعه آبدان اضافه کرد: متاسفانه امروز کسانی در برابر آمریکا اظهار دوستی می کند و در برابر نائب امام زمان سرپیچی و دشمنی می کند و یا حتی ممکن است به نائب امام زمان دوستی کند ولی این دوستی دروغین است و از منافین است طبق فرمایشات معصومین که نشانه های منافین را فرمودند.نشانه شیعیان امام علی این است که در برابر تمام امامان زمانه و جانشینان انها اطاعت محض از آنهاست.

وی گفت: امروز که امام زمان و امام علی که حضور ندارند که بتوان عمل خود را با آنها در این شرایط مقایسه کرد و باید با جانشین آنها مقایسه کرد تا بفهمیم چقدر مومن هستیم. امام خمینی(ره) فرمودند:روزی که آمریکا از ما تعریف و تمجید کند باید عزا گرفت و این نکته بسیار روشن است که چه کسانی در این راه هستند.

[کد خبر:AJ26256]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب