رفع مشکلات لنج‌داران پیگیری می‌شود/ بهبود فرآیندهای صادرات

«آینه جم»؛وزیر کشور خواستار تلاش ویژه برای افزایش ظرفیت‌های صادراتی استان بوشهر شد و گفت: برای رفع مشکلات و نیازهای لنج‌داران و ملوانان پیگیری جدی خواهیم داشت.

به گزارش«آینه جم»؛ عبدالرضا رحمانی فضلی جمعه‌شب در پایان برنامه‌های سفر به استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان بوشهر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلف استان بوشهر توسط مدیران ارائه شد.

وی با اشاره به تشریح روند اجرای برنامه‌ها در استان بوشهر توسط مدیران استانی بیان کرد: برخی از موانع و مسائل و مشکلات وجود داشت که تصمیم‌گیری شد و برخی نیز در سطح دولت مطرح می‌شود تا برای رفع آنها اقدام شود.

وزیر کشور به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: رتبه استان بوشهر در فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی بسیار خوب است و امیدواریم با تقویت برنامه‌ها گام‌های مهم‌تری برداشته شود.

وی با اشاره به حضور در شورای تامین استان بوشهر و بررسی مسائل امنیتی و اجتماعی استان بوشهر، افزود: در این نشست مسائل مختلف استان بوشهر تشریح شد و از نظر امنیتی این استان در رتبه بسیار خوبی است و استان بوشهر از نظر آسیب‌های اجتماعی همچون قتل، سرقت، طلاق و اعتیاد جایگاه خوبی دارد.

رحمانی فضلی با اشاره به بازدید از یک نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، خاطرنشان کرد: استان بوشهر ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد و به استاندار بوشهر تاکید شد که از این بخش به خوبی حمایت شود و اعتبارات لازم ارائه شود.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات لنج‌داران نیز بازدیدی داشتیم و مقرر شد که در این حوزه کمک کنیم. در زمینه صادرات کشاورزی یکی از مشکلات است و استاندار درخواست مجوز صادرات گوجه فرنگی را داشتند و ما نیز این موضوع را در دولت مطرح و پیگیری می‌کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه استان بوشهر با داشتن مرز طولانی با خلیج فارس گفت: این استان نقش مهمی در حوزه صادرات دارد و باید زمینه توسعه صادرات از این استان فراهم شود.

وی در مورد تسریع در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و بهبود معیشت مردم اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی این مسائل را انجام می‌دهند و وزارت کشور هماهنگ‌کننده است و استان بوشهر حدود ۱۱۶ درصد عملکرد در این زمینه داشته است و در صورتی که متقاضی باشد این سهم را افزایش می‌دهیم.

[کد خبر:AJ26877]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب