آینه جم: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به بارندگی‌های مطلوب در هفته جاری گفت: در این بارش‌ها ۲۶۰ میلیون متر مکعب سیلاب، کنترل و افزون بر ۵۰ میلیون متر مکعب آن در سدهای مخزنی و تغذیه‌ای ذخیره‌سازی شد.

به گزارش «آینه جم»؛ علی محمدی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه میانگین بارش باران استان بوشهر در بلند مدت 248 میلی‌متر است اظهار داشت: از مهرماه امسال به عنوان فصل آبی تاکنون 225 میلی‌متر بارش باران در استان بوشهر ثبت شده که 142 درصد از میانگین بلند مدت بیشتر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در 9 ماه 163 میلی‌متر بارش باران در استان بوشهر ثبت شد خاطرنشان کرد: امسال تاکنون بارش باران نسبت به بارش سال گذشته 38 درصد بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از تحقق 91 درصد بارش میانگین سالانه در فصل پاییز خبر داد و تصریح کرد: از 248 میلی‌متر میانگین بارش سالانه تاکنون 91 درصد آن به میزان 225 میلی‌متر محقق شده است.

محمدی از ذخیره‌سازی 50 میلیون مترمکعب آب باران در سدهای استان بوشهر خبر داد و افزود: از 260 میلیون متر مکعب سیلاب ایجاد شده به سبب بارش باران در هفته جاری افزون بر 50 میلیون متر مکعب آب آن در سدهای مخزنی و تغذیه‌ای استان بوشهر ذخیره‌سازی و مابقی کنترل شد.

وی از افزایش ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری خبر داد و خاطرنشان کرد: بارش باران در هفته جاری 35 میلیون متر مکعب آب را در سد رئیسعلی دلواری  ذخیره کرد و  میزان حجم آب این سد اکنون به 263 میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر پیک سیلاب در رودخانه مُند را مورد اشاره قرار داد و گفت: سیلاب ایجاد شده در رودخانه مُند 2500 متر مکعب ثبت شد که پس از پایان بارش باران، روان‌آب‌ها در شهرستان‌های دشتی و دیر کنترل شد.

محمدی به تالاب حلُه پرداخت و خاطرنشان کرد: با سیلابی شدن رودخانه و تالاب حله به سبب بارش باران در هفته جاری 34 میلیون مترمکعب آب وارد این تالاب شد.

وی افزود: در مجموع تاکنون 75 میلیون متر مکعب آب وارد رودخانه و تالاب حله و سبب احیای آن شد.

[کد خبر:AJ30697]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب