آینه جم: در نیمه اول سال 1398 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، استان بوشهر با افزایش 48.8 درصدی در صدر مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در سطح کشور قرار گرفته است در حالی که استاندارد ملی آن یک دهم درصد را نشان می دهد.
به گزارش آینه جم:، این روزها خبرهای ناخوشایندی از افزایش تلفات جاده ای در اقصی نقاط استان بوشهر به گوش می رسد که نشان می دهد بر سفره خالی مردم ، رنگ خون عزیزانشان نقش بسته است.

در حالی که بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، در نیمه اول سال 1398 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تنها شاهد افزایش یک دهم درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی درون و برون شهری هستیم اما طی این مدت استان بوشهر با افزایش 48.8 درصدی در صدر مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در سطح کشور مواجه بوده است.


این وضعیت در شرایطی رقم می خورد که 51 دوربین کنترل سرعت و 17 دوربین نظارت تصویری چهار هزار و 400 کیلومتر راه‌های استان که شامل 639 کیلومتر بزرگراه، 573 کیلومتر راه اصلی، دو هزار و 344 کیلومتر راه روستایی و 845 کیلومتر راه فرعی است را پوشش و ایمن سازی کرده است.

اگر وارد برش های شهرستانی شویم می بینیم که فقط در شهرستان دیر و به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، در 10 ماهه نخست سال جاری 32 نفر در  بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است. آماری که نشان می دهد هر 10 روز یک نفر بر اثر تصادف فوت شده است.


فوت چهار نفر با یک مجروح در تصادف محور ساحلی بوشهر-دیر در حوالی روستای گلستان در 17 مرداد ماه ، فوت دو نفر و مجروح شدن چهار نفر در برخورد میان خودروی پژو پارس و کامیون ایسوزو در جاده ساحلی بوشهر-گناوه حوالی روستای کُرِه بند در 9 اّبان امسال، فوت 5 نفر در 9 کیلومتری خورموج در بزرگراه دشتی به اهرم تنگستان در 13 خرداد  امسال، فوت 5 نفر در تصادف کامیون با پراید در مسیر اهرم به برازجان در 27 دی ماه امسال، فوت 4 و مجروح شدن سه نفر در تصادف 2  دستگاه خودرو پراید در محور درازی شهرستان دشتی در 3 خرداد امسال و تصادف بین خودرو مزدا 2 کابین و پژو پارس در ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی(ره) در روستای بندو شهرستان عسلویه با 6 کشته و یک مصدوم در 17 آبان امسال بخشی از تصادفاتی است که در همین راه های استان بوشهر به وقوع پیوسته است.

اگر چه نقش خطای انسانی و ایمن نبودن خودروها به عنوانی مولفه های غیرقابل اغماض در این تصادفات منجر به فوت دیده می شود اما نباید از نقش عوامل بازدارنده مانند پلیس و امن نبودن جاده ها به آسانی گذشت کرد بماند این که به استناد آمار سازمان نظام پزشکی کشور، نیمی از متوفیات حوادث رانندگی در محل حادثه جانشان را از دست داده اند.

نتیجه این که به جرات می توان گفت نیاز سال آینده استان بوشهر برای کاهش حوادث رانندگی، تخصیص اعتبارات لازم برای تامین زیرساخت های ایمنی جاده ها مانند دوربین های کنترل سرعت و نظارت تصویری، رفع نقاط حادثه خیز ، تسریع در تکمیل پروژه بزرگراه ساحلی بوشهر به دیر و اهرم به برازجان و همچنین افزایش گشت های محسوس و غیرمحسوس پلیس در این محورها به همراه شدت عمل با رانندگان متخلف بر اساس قانون است.

یادداشت: مهرداد جشنی پور، خبرنگار و فعال رسانه
[کد خبر:AJ31242]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-1 # کارمند 1398-11-07 13:36
جاده جم سیراف هر روز قربانی میگره جالبه هنوز مسولین به فکر جاده این برای مردم جم کنگان نیستن این جاده برای نفتی ها هس پس نفتی ها برای این جاده جم وسیراف هزینه کنن تا شاهد حوادت ناگوار در این جاده نباشیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب