آینه جم- استاندار بوشهر گفت: آیین‌نامه کالای همراه ملوان (ته لنجی) تدوین و با اصلاحاتی به نشست سران سه قوه ارائه شد که در صورت تصویب آن مشکل ملوانان شناورهای سفاری سنتی استان بوشهر برطرف می‌شود.

به گزارش آینه جم عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در آیین تکریم و معرفی فرمانده جدید انتظامی استان بوشهر با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) با اشاره به اینکه اقتصاد استان بوشهر  دریا محور است، افزود: ۶۰ درصد اقتصاد این استان در بخش خدمات وابسته به دریا است.

وی بیان کرد: سهم استان بوشهر در تولید ناخالص داخلی نیز بیش از ۶.۵ درصد و جزو سه استان برتر در حوزه اقتصاد معرفی شده‌است.

گراوند ادامه داد: ۷۱ درصد گاز کشور در استان بوشهر تولید و برای تحقق این مهم در مناطق جنوبی استان بوشهر بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی کارگری، مهندسی، تکنسین، و متخصص فعالیت و ۷۱ درصد گاز مورد نیاز کشور را تولید و تامین می‌کنند.

گراوند، صادرات ۹۳ درصد نفت خام کشور از استان بوشهر را از دیگر ویژگی این استان دانست و گفت: علاوه بر این وجود تنها نیروگاه اتمی کشور در بوشهر و صنایع مختلف پتروشیمی از دیگر ظرفیت‌های این استان است.

وی در بخش دیگری اظهار داشت: امنیت کالایی ارزشمند در جوامعی است که زمینه توسعه و پیشرفت را در همه ابعاد در جامعه فراهم می‌کند.

استاندار بوشهر، توسعه و پیشرفت را مرهون برقراری امنیت پایدار دانست و بیان کرد: استان بوشهر با مشارکت همه جانبه نیروهای مسلح، اعضای شورای تامین به نیروی انتظامی از امنیت پایدار و مطلوبی برخوردار است.

گراوند با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اقتدار، رحمت، رافت و عزت از ویژگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است و این نیرو نقشی مهم و تعیین کننده‌ در تامین امنیت جامعه دارد.

استاندار بوشهر برقراری امنیت پایدار در این استان را نشان از همدلی اعضای شورای تامین، نیروهای مسلح و تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی دانست و گفت: امنیت بوشهر روی امنیت ملی اثرگذار است.

استاندار بوشهر همچنین خدمات سردار واعظی در پست فرمانده انتظامی استان بوشهر را درخور تحسین دانست و تصریح کرد: تعامل، تدین، حضور در صحنه و سعه صدر از ویژگی سردار واعظی فرمانده انتطامی سابق استان است.

وی افزود: در این زمینه برای سرهنگ حیدر سوسنی فرمانده جدید استان بوشهر نیز آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز با اشاره به برقراری امنیت پایدار و مطلوب در سراسر کشور اظهار داشت: با حضور مقتدر نیروی انتظامی و حمایت و پشتیبانی دیگر نیروهای مسلح، امنیت پایدار در نقاط مختلف از جمله استان بوشهر برقرار است.

سردار حسین اشتری افزود: انسجام و همکاری مطلوبی در استان بوشهر وجود دارد و در این زمینه تعامل امام جمعه، استاندار، مسئولان، فرماندهان نیروهای مسلح قابل تقدیر است.

وی با معرفی سرهنگ حیدر سوسنی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان بوشهر افزود: خدمات سردار خلیل واعظی در دوران خدمات فرماندهی انتظامی استان بوشهر قابل تقدیر است که اینک پس از ۳۸ سال به افتخار بازنشستگی نائل شده‌است.

اشتری افزود: هماهنگی میان امام جمعه، استاندار، شورای تامین و دیگر مسئولان استان بوشهر قابل توجه است که این مهم امنیت پایدار در استان بوشهر را فراهم کرده‌است.

فرمانده ناجا با تأکید بر افزایش همدلی و همکاری عنوان کرد: سردار واعظی با تمام توان در شبانه‌روز در صحنه حضور داشت و سرهنگ سوسنی که از توانمندی بالایی برخوردار و برای همه کارکنان نیروی انتظامی استان بوشهر شناخته شده ‌ست، آشنایی کامل به مسائل دارد.

در این آیین با معرفی سرهنگ حیدر سوسنی به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان بوشهر، از خدمات سردار خلیل واعظی قدردانی شد.

[کد خبر:AJ35610]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب