.

آینه جم: رامین بحرانی که با فیلم "ببر سفید" در بین نامزهای فیلمنامه اقتباسی جایزه سینمایی اسکار قرار گرفته بود، از رسیدن به جایزه نهایی بازماند.

به گزارش آینه جم؛ بامداد امروز طی مراسمی برندگان جایزه اُسکار سال 2021 اعلام شد که در این بخش «پدر» به کارگردانی فلورین زِلر پس از رقابت با چهار فیلم دیگر از جمله «ببر سفید» به عنوان برنده معرفی شد.

رامین بحرانی تنها ایرانی در بین نامزدهای امسال این جشنواره بود. 

داستان فیلم وی دربارهٔ سفر حماسی یک راننده فقیر هندی که باید از هوش و زیرکی اش برای آزادی از رعیتی اربابان ثروتمندش استفاده کند و به مردی آزاد تبدیل شود.

بحرانی ۴۶ سال دارد و از پدر و مادری ایرانی در کارولینای شمالی آمریکا به دنیا آمده و چند سالی را در جوانی در ایران زندگی کرده است. این نویسنده و کارگردان در ایران نیز، در زمینه فیلم سازی تحصیل کرده و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، مدت کوتاهی در پاریس زندگی می‌کرد. در سال‌هایی که او زندگی اش را در ایران سپری می‌کرد  با فیلم‌هایی همچون «اوراقچی»، «چرخ‌دستی» و «خداحافظ سولو» در جشنواره‌های مختلف جهانی مطرح شد.

رامین بحرانی فعالیت‌های سینمایی خود را بصورت جدی از سال ۲۰۰۵ آغاز کرده و بعنوان یکی از چهره‌های تأثیرگذار سینمای مستقل آمریکا به حساب می‌آید.

بحرانی قبلا یکی از رسانه های فارسی زبان گفته: «پدر من از روستایی در منطقه جنوبی برازجان می‌آید که شبیه خانه بالرام در این دهکده است. من زمانی که در دهه سوم زندگی بودم، به آنجا رفتم و مدتی با خانواده‌ام‌ در این منطقه زندگی کردم. مطمئنم که سه سالی که آنجا بودم، و با داستان‌هایی که از زندگی پدرم در روستا، و مهاجرت به شهرهای بزرگ با ساختمان‌های بلند مانند شیراز و تهران شنیدم، به من برای ترسیم شخصیت بالرام کمک کرد. مثلا تعارف که در فرهنگ ما ایرانی ها هست، بسیار شبیه رفتاری است که بالرام با ارباب خود دارد، و این برای من خیلی طبیعی بود. من قدردان هستم و خود را فرد خوش شانسی می‌دانم‌ که که با فرهنگ ایرانی بزرگ‌ شدم، و پیش از اینکه انگلیسی صحبت کنم، فارسی حرف زدم. اقامت در ایران، مهمترین تجربه زندگی من بود.»

[کد خبر:AJ35616]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب