آینه جم؛ خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه درباره واکسیناسیون برخی از افراد معرفی شده به عنوان دستیاران و منشی های پزشکان در استان ابهاماتی پیش آمده است. رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره اینکه انتقاداتی مبنی بر معرفی نزدیکان برخی پزشکان بجای دستیاران و منشی ها مطرح شده، گفته: این موضوع در صلاحیت سازمان نظام پزشکی می باشد. تماس های چند روزه با رییس نظام پزشکی برای کسب توضیح درباره ابهام مطرح شده هم تاکنون بی نتیجه بوده است.
  • سفر روز گذشته محمود احمدی نژاد به استان و سخنرانی در ساحل شهر دیر انتقاداتی پیرامون بی توجهی به شرایط کرونایی را در پی داشته است. در شرایطی که استانداری همه جلسات اداری حتی در فضای باز را ممنوع و فقط به شرایط ضروری محدود کرده، در دیر تجمع برای سخنرانی احمدی نژاد علامت سوال هایی را پیرامون توجه به سلامت مردم به دنبال داشته است. وی صبح جمعه پس از ورود به فرودگاه بوشهر، به دیر رفته و در حاشیه سخنرانی در ساحل این شهر، با خانواده شهید هم دیدار کرد.
  • در سفر دیروز احمدی نژاد، حلفقه پیرامون وی شامل تمدن استاندار تهران، جوانفکر رئیس خبرگزاری ایرنا و ذبیحی رئیس تامین اجتماعی در دولت وی بوده اند.
  • از شما چه پنهان پارسال ۱۰۱ درصد از سهمیه مالیات استان بوشهر وصول شد. طبق اعلام مدیرکل امور مالیاتی بوشهر، سهمیه استان در وصول مالیات پارسال ۵ هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان تعیین شد که از این میزان ۱۰۱ درصد تحقق یافت. این آمار بار دیگر این پرسش تکراری را برای افکار عمومی پیش آورده که سهم استان از این درآمدزایی بالاتر از برنامه چقدر بوده است!
  • محمدجواد حق‌شناس، رئیس فعلی کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، از رد صلاحیت خود در انتخابات آتی شورای شهر تهران خبر داد. جالب اینکه از سوی هیات نظارت شهرستان تهران که توسط نمایندگان مجلس تعیین شده اند، فقط دو عضو شورای شهر تهران تایید شده اند!
  • دولت با اصلاح مصوبه جایگزینی شناور‌های سنتی تجاری با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تُن (لنج تجاری) موافقت کرد. براساس مصوبه هیئت وزیران، ۳۰ درصد از ۵۰ درصد سود بازرگانی وصولی از کالا‌های ملوانی ناشی از اجرای این تصویب نامه برای جایگزین و اسقاط شناور‌های سنتی چوبی به خزانه واریز می‌شود تا از محل اعتبارات مصوب مربوط در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گیرد. همچنین ۲۰ درصد باقیمانده به عنوان اجرای طرح جایگزین و اشتغال زایی ملوانانی که شغل خود را از دست داده اند و تأمین بیمه آن‌ها در اختیار وزارت رفاه قرار گیرد.
  • مسئولان خبرگزاری میزان، دانا و مهر از جعل لوگوی این‌ رسانه ها در نشست خبری رستم قاسمی خبر دادند. قاسمی در این نشست برای انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد.

  • در کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی از سال 77 که به تازگی روانه بازار کتاب شده، خاطره ای از 6 اردیبهشت مربوط به یک مدیر بوشهری قرار دارد. وی نوشته: «فرماندار فومن تا فومن سوار ماشين من شد. از استاندار جديد -آقاى [علی] صوفى- راضى نيست و از آقاى [علی‌اکبر] طاهایى، استاندار قبلى تعريف مى‌كرد. از كم‌شدن فعاليت سازندگى ناراحت است. از فومن، آقاى [امرالله] شيخيانی، فرماندار خلخال، در ماشين من سوار شد؛ اهل بوشهر و پُرانرژى است.» شایان ذکر است شیخیانی از مدیران وزارت کشور در دولت های سابق می باشد که در بازنشستگی حزبی با نام "مردم ایران" ایجاد کرد.
  • وضعیت خشکسالی استان نگران کننده است. طبق آمارهای شرکت آب منطقه ای، در سال آبی جاری که از مهر گذشته آغاز شده، تا فروردین امسال بارندگی کاهش 50 درصدی نسبت به دوره مشابه دارد.
  • دریانوردان در فاز سوم اولویت واکسیناسیون قرار گرفتند.  طبق ابلاغیه کمیته کشوری واکسیناسیون کرونا، دریانوردی جزء مشاغل حساس تعیین و در فاز سوم اولویت واکسیناسیون کرونا قرار گرفت. اکنون فاز دوم واکسیناسیون برای سالمندان 65 تا 80 سال در حال اجرا می باشد و پیش از آن هم برای پزشکان بوده است.
  • خبر می رسد یکی از بندهای مصوبه مجلس درباره وام ازدواج، بهانه ای به دست برخی بانک ها برای پرداخت تسهیلات به زوجین داده است. در بندی از مصوبه مجلس آمده که بانک ها باید برای ضمانت یکی از سه گزینه اعتبارسنجی یا یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه را به منزله ضمانت بپذیرند. دقیقا همین کلمه «اعتبارسنجی» نقطه ای است که بانک ها برای نپذیرفتن یک ضامن یا کارت رایانه به آن اتکا می کنند و آن را باتوجه به مبلغ وام کافی نمی دانند.به نظر می رسد این بند حکایت کلید پنهان برای بانک ها را پیدا کرده است. از طرفی بانک ها یارانه زوجین را برای ضمانت کافی نمی دانند و تعداد زیادی کارت یارانه برای ضمانت طلب می کنند.
  • از شما چه پنهان، استان بوشهر در پرداخت تسهیلات بانکی طی سال گذشته رتبه 23 را داشته است. از طرفی بوشهر نسبت به جمعیت، همچون سال‌های گذشته در سپرده‌های بانکی رتبه‌ اول را در کشور کسب کرده‌است.
  • خبر می رسد این هفته مبلغ تسهیلات و کمک بلاعوض برای زلزله زدگان خسارت دیده گناوه در هیات دولت مصوب می شود. شنیده شده برای کمک بلاعوض مبلغ 20 میلیون تومان در دستور کار است، این درحالی می باشد که هفته های اخیر رییس بنیاد مسکن استان قول 50 میلیون تومان بلاعوض را بابت منازل تخریبی داده بود.
  • هیأت نظارت بر انتخابات شوراها روزهای گذشته شلوغ بوده و اکثر رد‌صلاحیت شدگان پیگیر ثبت اعتراض خود بوده‌ اند. گفتنی است مراجعه به هیأت نظارت استان و بعد از آن هیأت مرکزی نظارت برای ثبت اعتراض به رد صلاحیت در قانون پیش‌بینی شده و لیست نهایی داوطلبان در 19 خرداد از سوی فرمانداری ها منتشر می شود.
  •  دریافت کنندگان وام سهام عدالت از نحوه مصرف این تسهیلات راضی نیستند. گویا نقد نبودن این وام و اجبار به خرید از فروشگاه‌های دارای توافق با بانک از دلایل این نارضایتی است. گفتنی است دریافت کنندگان این وام از اینکه کالاهای گران را باید ۱۸ درصد گرانتر خریداری کنند، ناراضی هستند.
  • بیمه‌های تکمیلی هزینه کرونا را نمی‌ دهند. گویا با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، شرکت‌های فروشنده بیمه تکمیلی  سعی دارند با بهانه و کاغذبازی تا حد ممکن از پرداخت هزینه‌ ها شانه خالی کنند.
[کد خبر:AJ35640]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب