آینه جم: آتش در ارتفاعات لرده در بخش ارم شهرستان دشتستان که از بامداد دیروز آغاز شده بود، خاموش شد.

به گزارش آینه جم؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: آتش‌سوزی در ارتفاعات لرده در کوه‌های گیسکان بخش ارم دشتستان، که بامداد دیروز (شنبه ۱۸ اردیبهشت) رخ داد، ساعت ۱۹ امروز مهار شد.

غلامرضا منتظری افزود: البته برخی نیرو‌ها برای لکه گیری در محل حادثه حضور دارند.

او ادامه داد: بیش از صد نفر شامل اعضای یگان حفاظت منابع طبیعی ازهمه شهرستان‌های استان و گروه‌های مردمی در خاموش کردن آتش مشارکت داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر سخت‌گذربودن را یکی از دشواری‌های مهم برای مهار آتش عنوان و بیان کرد: دیروز وزش باد هم ما را در مهار آتش با مشکل مواجه کرد.

منتظری گفت: بالگرد هلال احمر دیروز چهار و امروز سه سورتی پرواز برای انتقال نیرو و مواد غذایی به محل حادثه انجام داد.

او افزود: سطحی که دچار آتش‌سوزی شده پس از بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای مشخص می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد: در محل آتش سوزی درختان بادام کوهی و گیاهان علوفه‌ای یکساله وجود دارد که این گیاهان علوفه‌ای اکنون خشک شده‌اند و با کمترین جرقه‌ای شعله‌ور می‌شوند.

منتظری با اشاره به اینکه هنوزعلت حادثه مشخص نشده است، بیان کرد: بیشتر چنین حوادثی بر اثر بی‌توجهی افرادی که در طبیعت حضور می‌‎یابند رخ می‌دهد و بنابراین از کسانی که به طبیعت می‌روند می‌خواهیم در طبیعت آتش روشن نکنند و اگر آتش روشن کردند، تا از خاموش شدن آن مطمئن نشده‌اند، ازآن محل نروند.

او تاکید کرد: طبیعت متعلق به همه افراد است و آسیب به آن در زندگی همه تاثیر می‌گذارد.

[کد خبر:AJ35714]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب