آینه جم : وزیر بهداشت بر واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال ساکن در استان‌های جنوبی و شرقی تأکید کرد.

به گزارش آینه جم  سعید نمکی در نامه‌ای به علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به خطرپذیری استان‌های جنوبی و شرق کشور، اعلام کرد: واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال ساکن در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی، واکسیناسیون عشایرکوچ رو را نیز از یکم مرداد اعلام کرد.

همزمان، معاون بهداشت وزیر بهداشت از شروع ثبت نام واکسیناسیون جمعیت 60 ساله ها خبر داد و گفت: با هماهنگی های انجام شده از فردا ۲۴ تیرماه ساعت ۱۲ ظهر برای ۶۰ سال به بالا هم سامانه salamat.gov.ir باز خواهد شد و این افراد می توانند وارد سامانه شوند و نوبت دهی خواهند شد.  

دکتر علیرضا رییسی افزود: یکی از دلایل این تصمیم این است که خوشبختانه واکسن تولید داخل بسیار خوب عمل کرده و هیچ مشکلی ندارد و خط تولید آن هم با قدرت در حال پیشرفت است.

گفتنی است وزیر بهداشت از آغاز اپیدمی کرونا تاکنون وعده های زیادی را برای آغاز واکسیناسیون عمومی تا صادرات واکسن ایرانی مطرح کرده ولی خبری از تحقق این وعده ها نیست، طوری که واکسیناسیون فعلا با کندی و براساس اولویت سنی در حال انجام است و طبق آمارهای رسمی، کمتر از 2 درصد جمعیت بالای 18 سال کشور هر دو مرحله واکسن را دریافت کرده اند.

باید دید وعده جدید او برای واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در استان های جنوبی و شرقی کشور چه فرجامی خواهد داشت.

[کد خبر:AJ36317]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب