آینه جم: زنی که با انتشار آگهی طالع بینی و فالگیری در فضای مجازی، پس از جلب اعتماد و دادن وعده های دروغین از مشتری هایش کلاهبرداری می کرد، دستگیر شد.

به گزارش آینه جم رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: زنی جوان با مراجعه به این پلیس شکایت کرد، فردی که در سایت دیوار خود را فالگیر و دعانویس معرفی کرده بود، او را به انتشار تصاویر خصوصی تهدید کرده است.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که متهم با انتشار آگهی رمالی و فالگیری در سایت دیوار، به‌محض ارتباط متقاضیان با او که بیشتر هم خانم بودند، ادامه ارتباط را به واتساپ هدایت می‌کرده و با سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن وعده‌های دروغین و امید واهی، مبالغ هنگفتی از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرده است.

قاسمی عنوان کرد: در برخی موارد نیز با فریب قربانیان، عکس و حتی فیلم‌هایی از حریم خصوصی این افراد دریافت می‌کرد و سپس با تهدید آن‌ها به انتشار این تصاویر در فضای مجازی یا ارسال به اعضای خانواده آنها، مبالغ بیشتری اخاذی می‌کرد.

او گفت: با تلاش ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا و پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم به هویت معلوم در مخفیگاه خود در یکی از شهرستان‌های شمالی این استان دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: متهم با مشاهده دلایل و مستندات گردآوری شده به جرایم ارتکابی اعتراف کرد.

قاسمی ادامه داد: از مخفیگاه این متهم، ۱۱ دستگاه تلفن همراه و ۱۶ قطعه سیم کارت و تعداد زیادی مهره و سنگ‌های گوناگون و اوراق مخصوص رمالی کشف شده است.

او بیان کرد: تاکنون ۳۵ نفر از قربانیان جرایم ارتکابی این مجرم حرفه‌ای در کشور شناسایی شده‌اند و برآورد شده است که او از این طریق بیش از ۳ میلیارد ریال، درآمد نامشروع و غیرقانونی داشته که به‌علت حجم جرایم ارتکابی و تجهیزات توقیفی از مجرم، اقدام برای مشخص شدن میزان وجوه مجرمانه دریافتی و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به مردم توصیه کرد: فریب تبلیغات و وعده‌های دروغین این افراد را نخورند و از ارائه اطلاعات خصوصی خود خودداری کنند تا گرفتار پیامدهای جبران‌ناپذیر آن نشوند.

قاسمی گفت: بر اساس قانون، افرادی که با عنوان رمالی و فالگیری هموطنان را در فضای مجازی فریب می‌دهند و مبالغی را دریافت می‌کنند و به‌نحوی خرافه‌پرستی را رواج می‌دهند، به عنوان کلاهبردار مورد تعقیب پلیس قرار می‌گیرند.

[کد خبر:AJ36968]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب