آینه جم- خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه پس از انتقادات رییس شورای شهر بوشهر در جلسه اخیر شورای شهر که گفته بود برخی معاونین، مدیران و کارکنان شهرداری آن چیزی که ما می‌خواهیم نیستند، شهردار نسبت به تغییر معاون اداری- مالی و برخی مدیران اقدام کرد. بر همین اساس قائم قنبرپور از نیروهای شاغل در شهرداری چغادک به سرپرستی معاونت اداری- مالی منصوب شده، همچنین مدیران قراردادها و اداری شهرداری تغییر کرده و برای سازمان های فرهنگی و فضای سبز هم معاونان جدید تعیین شده است.
  • خبر دیگر اینکه قرار است بودجه سال آینده شهرداری بوشهر در حدود هزار میلیاردتومان بسته شود که نسبت به سالجاری رشد 300 میلیارد تومانی دارد. مشخص نیست این افزایش بودجه از چه طریقی قرار است تامین شود.
  • شامگاه پنجشنبه سانحه رانندگی در محور دیر- بردخون جان 5 سرنشین خودروهای پراید را گرفت. این محور جزو حادثه خیزترین نقاط جاده ای استان است، اما هر سال اعتبارات استانی و سازمان راهداری کشور برای تعریض و ایمن سازی محور تخصیص نمی یابد و همچنان قربانی می گیرد.
  • انتصاب محمدرحمان سالاری به عنوان سومین سرپرست باشگاه شاهین شهرداری بوشهر در این فصل استقبالی در میان هواداران ایجاد نکرده است. برخی معتقدند چنین رفت و آمدهایی صرفا برای تکمیل رزومه است و نمی تواند ناجی شاهین باشد.
  • خبر می رسد در نشستی با حضور معاون سیاسی استانداری بوشهر و هاشمی مالک بخشی از مجتمع فرهنگی بوشهر توافق شده که فرصتی یک ماهه برای مصالحه در قالب دادن زمین معوض صورت بگیرد. این مجتمع در سال های گذشته نیز در مرحله اجرای حکم برای تحویل به مالک آن قرار گرفته بود، ولی با وساطت مسئولان وقت ادامه فعالیت ان امکانپذیر شد. البته بسیاری معتقدند ساخت مجتمع فرهنگی در زمینی که تملک نشده مصداق ترک فعل است و اگر با مدیران مقصر در این خصوص برخورد شود، مشکلاتی از این دست تکرار نمی شود.
  • دفترچه آزمون استخدامی پتروشیمی بوشهر واقع در منطقه ویژه پارس در حالی منتشر شد که باز هم نام دو شهر فارس به عنوان بومی عسلویه در آن قرار دارد. همواره این انتقاد جدی مطرح است که آیا برای استخدام در صنایع نفت و گاز استان های همجوار نیز بوشهری ها بومی قلمداد می شوند که سالهاست این معادله برای پارس جنوبی اجرایی کرده اند؟
  • خبر می رسد کارخانه سیمان مُند دشتی درخصوص اختصاص اعتباری برای جبران خسارت ناشی از تردد کامیون های سنگین حمل سیمان در محور لاور- دشت پلنگ مقاومت می کند. این درحالی است که براساس برنامه ششم توسعه، صنایع معدنی باید یک درصد درآمد خود را به جبران خسارت های وارده به منطقه پیرامون اختصاص دهند. انتظار می رود شورای معادن استان به ریاست استاندار در خصوص این مطالبه فعال تر باشد.
  • تعیین تکلیف مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در کشاکش نمایندگان و استانداری باقی مانده، در حالی که انتظار می رفت جزو نخستین دستگاههایی اداری استان باشد که مدیریت جدید خود در دولت سیزدهم را بشناسد. گویا دو گزینه معرفی شده که حمایت نماینده مجلس را هم دارند به دلیل تعهد باقی مانده برای خدمت در مناطق محروم یا عدم عضویت در هیات علمی دانشگاه، شرایط احراز پست ریاست دانشگاه را ندارند، با این حال از سوی استان انعطافی برای برون رفت از این شرایط دیده نمی شود؛ گویا در دانشگاه علوم پزشکی برای ریاست آن قحط الرجال است.
  • اخیرا گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی دچار مشکل شده و امکان دریافت گیرنده‌های تلویزیونی در اکثر روستاها و شهرهای شهرستان جم برای مردم فراهم نیست و یا با اختلال همراه است.
  • خبر می رسد مجید محمودی برای تصدی فرمانداری دشتی نهایی شده و احتمالا این هفته معارفه می شود. وی در دولت سابق بخشداری خارگ و فرمانداری عسلویه را در سوابق خود دارد و اکنون نیز مدیر حراست منطقه ویژه پارس است.
  • در آستانه روز مادر، بازار گل فروشی ها سکه شده است. براساس مشاهده میدانی، یک شاخه گل سرخ 40 تا 45 هزار تومان آب می خورد.
  • برخی از نیروهای شاغل در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر که در خرداد امسال در اوج همه گیری کرونا در قالب کمک پرستار و نیروهای خدماتی جذب شدند، می گویند: وعده های مختلف مسئولان درباره بستن قراردهای 89 روزه بی نتیجه بوده و طی این مدت هیچگونه پرداختی نداشته ایم. 
  • قتل دختر جوان عکاس در بوشهر که در یک خانه مبله رخ داده، ضرورت نظارت بر این محل های اقامتی بیشتر کرده است.
  • گفته می شود درخصوص انتصاب سجاد خادمی به سرپرستی بخشداری شبانکاره دشتستان با دانشگاه خلیج فارس به عنوان محل خدمت وی هماهنگی نشده است.
  • براساس اعلام مدیران بانک ‌مرکزی در آینده نزدیک اخذ وثیقه برای دریافت تسهیلات از نظام بانکی حذف و جای خود را به اعتبارسنجی خواهد داد. اگرچه به‌ نظر می ‌رسد این اقدام حرکتی رو به جلو برای تسهیل در دریافت تسهیلات خرد برای آحاد جامعه است که تهیه وثیقه و ضامن مهم‌ترین سد در دریافت تسهیلات بانکی آنها به ‌شمار می‌ رود اما در عمل آنچه در این طرح رقم خواهد خورد به گفته مدیر اداره اطلاعات بانکی بانک‌ مرکزی راهکاری برای کاهش مطالبات معوق است. در واقع در این طرح اعتبارسنجی قرار است با شاخص‌ هایی همچون پرداخت به ‌موقع قبوض، اقساط پرداختی، تعداد چک ‌های دریافتی و پرداختی و حتی جرائم رانندگی صورت گیرد. 
  • افرادی که برای دو ماه پایانی سال در فروشگاه ها و مؤسسات خدماتی بوشهر جذب می شوند، به هیچ عنوان امنیت کاری ندارد؛ زیرا کارفرمایان فقط در آستانه سال جدید به استخدام نیروی کار روی آورده‌ اند. 
  • انحلال مجدد خانه احزاب کشور قوت گرفته است، چرا که فعالتی در قالب این تشکل صورت نمی گیرد. پیش از این نیز خانه احزاب در دولت‌ نهم منحل شده و در دولت دوم روحانی مجددا برقرار شد.
  • فرصت استاندار تا پایان دی ما به فرمانداران برای معرفی و انتصاب معاونان و بخشداران خود خاتمه یافت، اما در اغلب فرمانداری ها تغییرات صورت نگرفته است.
  • خبر افزایش 8 تا 12درصدی قیمت لوازم  خانگی، این شائبه را پیش آورده که شاید داستان خودروسازی در حال تکرار برای لوازم خانگی هم هست! طی سه ماه اخیر، این بار دومی است که خبر افزایش قیمت لوازم خانگی منتشر می  شود. برخی کارشناسان، معتقدند این بازی ها به پشتوانه ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی است.
  • با گذشت 4سال از دپوی خودروهای متروکه فاقد ثبت سفارش در گمرک و بندرها از جمله بوشهر، به‌گفته فعالان صنفی 2هزار خودرو به‌دلیل مشکلات قانونی و پرونده‌های قضایی، متروکه و به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شده است. به تازگی اخباری مبنی بر تدوین شیوه‌ نامه‌ای برای عرضه این خودروها در بورس مطرح شده است. ظاهرا تاییدیه کمیسیون اقتصادی دولت در این خصوص صادر شده و منتظر مصوبه هیات دولت است.
  • خلیج فارس
[کد خبر:AJ37892]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب