آینه جم: اخیرا استاندار بوشهر از مصوبه شورای تامین برای آزاد شدن جابه جایی کالاهای همراه ملوان (ته لنجی) در بین شهرستان‌های استان خبر داد، اقدامی که می تواند به جمع شدن بساط خطر آفرینی شوتی ها در جاده ها و بهبود شرایط بازار شهرهای ساحلی منجر شود.

به گزارش آینه جم؛ معاون اتاق اصناف مرکز استان بوشهر می گوید: شهرهای جنوبی با توجه به همجواری با کشورهای خلیج فارس و وجود معافیت تامین کالا در قالب ته لنجی باید تفاوتی با دیگر شهرهای کشور  داشته باشند؛ مسافری که وارد شهرهای جنوبی می‌شود انتظار مشاهده کالاهای وارداتی به وفور و با قیمت مناسب دارد و اگر قرار باشد در شهرهای بندری نیز کالاهای داخلی عرضه شود زیره به کرمان بردن و موجب از بین رفتن تدریجی جذابیت این شهرها می‌شود.

به گفته عباس نامدارزاده، در حال حاضر اگر مغازه داران بوشهری بخواهند از بنادر اطراف مانند گناوه، دیلم، دیر، دلوار و کنگان، بردخون، نخل تقی، عسلویه و سایر بنادر دیگر استان با خودرو جنس بیاورند پلیس این جنس‌ها را به عنوان قاچاق ضبط و صاحب کالا را جریمه می‌کند.

او ادامه می‌دهد: روان سازی کار جابجایی کالاهای همراه ملوان از سوی مسئولان استان بوشهر همواره یکی از خواسته‌های فعالان بخش اقتصادی در بنادر استان بوشهر بود که امروز انتظار می‌رود با دستور رئیس جمهور، دولت سیزدهم، مصوبه شورای تامین و تلاش استاندار بوشهر این مشکل برطرف شود و رونق اقتصادی بار دیگر به بازار این استان بازگردد.

به پلیس هم گفته شود 

البته نامدار زاده بر این نکته نیز تاکید می‌کند که مصوبه شورای تامین استان بوشهر در زمینه جابه جایی کالاهای ته لنجی در قالب خودروهای سواری در بین شهرستان‌های استان بوشهر باید به صورت شفاف به پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی ابلاغ و هماهنگی لازم صورت گیرد در غیر این صورت اعتماد فعالان این بخش به مسئولان از بین رفته و آنان را در تقابل با نیروی انتظامی قرار می دهد.

او با تاکید بر ارتباط مستقیم و تنگاتنگ رونق گردشگری استان بوشهر با موضوع ته لنجی، بازار، مغازه ها و پاساژها می‌گوید: فصل خوب استان بوشهر در نیمه دوم سال است و هوای خوب، ساحل زیبا، طبیعت خوب و سرسبز شدن زمین فرصتی را فراهم کرده که مردم از سراسر کشور به سمت استان بوشهر سفر کنند.

نامدارزاده با اشاره به اینکه تعیین تکلیف کالای همراه ملوان از جمله موارد مورد تاکید ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت در استان بوشهر بود و در زمان حاضر نیز این طرح در قالب "طرح ساماندهی ته لنجی" تهیه و پس از ارسال به وزارت کشور در هیات دولت در دست بررسی است و انتظار می‌رود در راستای بهبود شرایط و رونق کسب و کار و حل مشکل شوتی سواران این طرح هرچه زودتر تعیین تکلیف و ابلاغ شود.

[کد خبر:AJ37925]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب