آینه جم:  خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:
 
 نخست اینکه با وجود اعلام وزارت نیرو مبنی بر اینکه اعمال خاموشی مشترکان خانگی برای آنها خط قرمز است، در هفته گذشته بوشهری ها در برخی نیمه های شب یا اواسط روز شاهد قطع برق بوده اند. در این بین مسئولان شرکت برق استان می گویند برنامه خاموشی در دستور کار نبوده و قطعی های اخیر به دلیل مشکلات فنی رخ داده است.
 
 
 سرپرست جدید ورزش و جوانان استان بوشهر در معارفه اش گفته: هیات هایی که به مقوله عفاف و حجاب بی توجهی کنند، تحریم می شوند. کمال صالح احمدی همچنین با بیان اینکه از این پس باید همه تورنمنت ها و مسابقات استانی به نام یکی از شهدا نامگذاری و در اختتامیه شان یک خانواده شهید حضور داشته باشد، ادامه داد: من مرد میدان هستم و بیشتر از اینکه در دفتر کارم منتظر ورزشکاران باشم، در زمین ها و سالن های ورزشی خواهم بود. سرپرست ورزش و جوانان استان همچنین از تماس گیرندگان با موبایل خود هم خواسته تا حداکثر در دو دقیقه موضوع خود را بگویند.
 
 
با خبر شدیم رییس بیمارستان گناوه در واکنش به انتقادات الیاس احمد حسینی از خبرنگاران این شهرستان درباره وضعیت بیمارستان و برخی سوالات پیرامون نحوه جذب پزشکان، بجای پاسخگویی و رفع ابهامات، اقدام به شکایت از وی کرده است.
 
 
 فعالیت چند مجتمع تجاری بوشهر که بدون تاییدیه آتش نشانی و پایان کار، بخشی از ساختمان را فعال کرده اند، زنگ خطر درباره بروز حوادث تلخ ساختمانی در آن را پیش آورده است. ضرورت دارد شهرداری درخصوص این مجتمع ها حساسیت و برخورد قانونی را داشته باشد.
 
 
برخی معتقدند شهردار بوشهر از همراهی برخی اعضای شورا با خود و حفظ سمتش اطمینان پیدا کرده که در مقابل انتقادات اخیر رییس شورای شهر، واکنش های تندی نشان داده است. به نظر می رسد ادامه این روند به معنای مخدوش شدن ابزار نظارتی شورای شهر باشد.
 
حسن ملکی زاده که در خصوص انتصاب وی به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ابهاماتی پیش آمده، وارد پنجمین ماه سرپرستی شده است. خبر می رسد وزارت بهداشت موافق ریاست وی در این دانشگاه است و این درخواست را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده تا در جلسه آتی شورا، بررسی شود.
 
 
شنیده ها از تغییر در مدیریت دفتر امور شهری استانداری حکایت دارد. در دی ماه سال گذشته حکم سرپرسی این دفتر به هوشنگ رستم پور داده شد، ولی هنوز به مدیرکلی تبدیل نشده است.
 
 
بوشهر از نظر امنیت غذایی در شرایط مناسبی نیست. بر اساس نقشه امنیت غذایی کشور، استان های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان در دسته بسیار ناامن و استان های خوزستان، کرمان، ایلام و بوشهر در دسته ناامن قرار دارند.
 
 
اخیرا مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر گفته: بارها اعلام شده که دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی استان بوشهر، چنانچه داخل محدوده شهر‌ها زمین دارند، به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کنند تا در آن ساخت خانه با اولویت ۵۰ درصد سهمیه برای کارکنان همان دستگاه یا شرکت، صورت گیرد اما با وجود پیگیری‌ها، این امر اتفاق نیفتاده است.
 
 
 افزایش چندین برابری مالیات اصناف بوشهر نسبت به گذشته باعث اعتراضاتی شده و بسیاری مدعی هستند بیش از درآمدشان، برایشان مالیات نعیین شده است. ظاهرا اولویت امسال امور مالیاتی براساس تراکنش پوزهای اصناف بوده که مشکل ساز شده، درحالی که تا قبل از این چنین ابلاغیه ای صادر نشده بود.
 
 
بسیاری از کارمندان ادارات استان بوشهر نسبت به تغییر ساعت شروع کار در 6:30 گلایه مند هستند و برای حضور به موقع دچار مشکل هستند. آنها معتقدند باید همانند تهران، که مشابه بوشهر شامل تعطیلی پنجشنبه ها است، ادارات ساعت 7 بازگشایی شوند. ضمن اینکه طبق مصوبه هیات دولت به منظور کاهش مصرف برق، ساعت کار ادارات تا شهریورماه از ساعت 7 تا 13:30 تعیین شده است.
 
 
رضایی نماینده دشتستان در مجلس با اشاره به اینکه دولت گفته بود فقط 4 قلم کالا گران می شود ولی گرانی به سایر کالاها سرایت کرده، گفت: قرار بود دولت کالاهای اساسی را با قیمت شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار دهد اما در اجرا خوب پیش نرفته و وزاری مربوطه به مجلس احضار شده اند. دولت باید همت بیشتری کند هر چند متاسفانه خبرهای خوبی نیز از دولت به گوش نمی‌رسد به همین دلیل مجلس پیگیر است و کوتاه هم نخواهد آمد تا اجناس به قیمتی که مجلس از دولت خواسته است به دست مردم برسد.
 
 
قرار است بازرسانی از نهاد ریاست جمهوری به استان سفر کنند. گویا بررسی وضعیت مصوبات سفر دولت و عملکرد مدیریت استان در دستور کار این گروه می باشد.
 
 
 در برخی انتصابات استان به تعارض منافع توجه نشده است. گویا برخی به این موضوع اعتراض داشته و درخواست رسیدگی دارند. 
 
 
صادرات میگو و خرما به روسیه دیگر به صرفه نیست و صادرکنندگان استان ارزآوری سابق را از روسیه ندارند. روسیه در پی  تحریم‌های پس از جنگ با اوکراین، مبادلات دلاری خود را کاهش داد و اقدام به تجارت با «روبل» کرد.
 
 
قیمت بالای بلیت کنسرت ها، این هنر را لاکچری کرده و استقبال از آنها کاهش یافته است. قیمت بلیت کنسرت ‌ها از 120 هزار تومان تا هفتصد هزار تومان در نوسان می باشد.
 
 
فروش نان تا پاییز کیلویی می ‌شود. دولت برای جلوگیری از کم ‌فروشی، طرح فروش کیلویی نان را در برخی شهرها کلید زده است. 
 
 
تاخیر در برداشت یارانه‌ خرداد ماه با گلایه مردم مواجه شده است. یارانه خرداد هنوز برای دریافت‌کنندگان آن قابل برداشت نیست و دولت زمانی را برای برداشت آن اعلام نکرده است. دولت پس از آغاز طرح حذف ارز ترجیحی و جراحی اقتصادی، یارانه جدید دو ماه را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد که یارانه خرداد هنوز مسدود است.
 
 
کارخانجات رب گوجه‌ فرنگی، جواب تلفن عمده فروشان بازار را نمی ‌دهند! گویا در روزهای اخیر برخی از کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی با عرضه کم محصولات به بازار، دنبال گران کردن و افزایش قیمت رب هستند. این کارخانجات با بهانه ‌هایی مانند گران شدن برخی کالاها پس از حذف ارز ترجیحی، افزایش قیمت مواد اولیه و قوطی به دنبال این هستند که محصولات خودشان را گران کنند.
 
 
طبق اعلام معاون وزیر راه، بوشهر در میان استان های اولویت دار برای اتصال به راه آهن سراسری قرار ندارد. خادمی گفته:‌ «اتصال 3 مرکز استان شامل کردستان، اردبیل و چهارمحال بختیاری به راه آهن در سال جاری و سال آتی صورت می گیرد تا‌ به ‌عنوان 23 ،24 و 25 ‌مین مراکز استان‌‌‌ از نعمت حمل و نقل ریلی برخوردار شوند.» بی توجهی به اتصال بوشهر به خط ریلی در شرایطی می باشد که این مسیر دارای ارزش اقتصادی بالایی برای کشور می باشد و علاوه بر این درآمدزایی استان برای خزانه کشور، توجه به زیرساخت های توسعه در آن را جدی تر کرده است.
 
 دست آخر اینکه، موارد دیگری از حیف و میل بودجه اتاق بازرگانی مشخص شده است. گویا پرداخت ودیعه و اجاره بهای مسکن سه عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی با بودجه اتاق ایران بوده است. گفتنی است سه نفر از اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران، ۲.۸ میلیارد تومان ودیعه و ۱۹۴ میلیون تومان اجاره منزل شخصی خود را از بودجه اتاق ایران پرداخته کرده اند.
* خلیج فارس
[کد خبر:AJ39057]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب