آینه جم: کرایه تاکسی های شهر بوشهر که از ماهها پیش توسط راننده ها گران شده بود، حالا مصوبه شورای شهر آن را قانونی کرده است!

به گزارش آینه جم؛ در نشست علنی شورای شهر بوشهر، لایحه پیشنهادی شهرداری برای تغییر نرخ کرایه تاکسی ها مورد بررسی قرار گرفت که عملا نرخ های پیشنهادی که تا مردادماه اجرایی می شود (پس از تایید کمیته انطباق فرمانداری)، ارقامی است که از مدتها پیش تاکسی ها از مسافران خود مطالبه می کرده اند!

مثلا کوتاه ترین خط تاکسی بوشهر از مرکز شهر تا فلکه قدس می باشد که کرایه آن از 2 هزارتومان به 3 هزارتومان افزایش یافته، درحالی که واقعیت آن است که از زمستان سال گذشته تاکسی ها نرخی که تازه مصوب شده را از مسافران طلب می کرده اند؛ مسافرکش های شخصی هم که دیگر نگفتنی است.

البته مرکز استان بوشهر از نظر ناوگان حمل و نقل عمومی شدیدا فقر است، طوری که اتوبوس های آن زیر 20 دستگاه است، تاکسی های فعال هم به 50 خودرو نمی رسد؛ هرچند مسئولان شهرداری روی کاغذ و برای آمار، تعداد تاکسی های بوشهر را 500 دستگاه اعلام می کنند!

کافیست چند دقیقه گوشه یکی از خیابان های پرتردد بوشهر ایستاد و دید که مسافرکش های شخصی در مرکز استان جولان می دهند؛ مسافرکش هایی که هیچ نظارتی روی آنها نیست و امکان پیشامدهای تلخ از سوی آنها وجود دارد.

اتوبوس هم که کلا بوشهری ها از آن ناامیدند و پس از تغییرات رخ داده در ایستگاه مرکزی که زمان و هزینه تردد با اتوبوس را برای شهروندان بیشتر کرده، خیلی ها قید استفاده از آن را زده اند.

از این رو ضرورت دارد حالا که شهرداری و شورای شهر به گرانی کرایه تاکسی ها رای داده اند، درباره ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی اهتمام جدی تری داشته باشد.

در ادامه مصوبه شورای شهر درباره کرایه جدید تاکسی های بوشهر را می بینید:

[کد خبر:AJ39215]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب